آگاهی بر بیماری غلبه کرد؛ وداع 1887 ناشر با نمایشگاه کتاب تهران/ مجازی‌ها دو روز دیگر هستند


آگاهی بر بیماری غلبه کرد؛ وداع 1887 ناشر با نمایشگاه کتاب تهران/ مجازی‌ها دو روز دیگر هستند

تهران- ایرنا- 1700 ناشر داخلی و 187 ناشر خارجی امروز با سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وداع کردند و بدین ترتیب پرونده این نمایشگاه در یازدهمین روز فعالیتش بسته شد. اما 1100 ناشر در بخش مجازی دو روز دیگر فروش آنلاین خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، خبر داغ آخرین روز نمایشگاه حضور سرزده آیت الله سید ابراهیم رییسی بود. رییس جمهوری صبح امروز شنبه -۳۱ اردیبهشت ماه- سرزده وارد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شد و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

رییس‌جمهوری در این دیدار گفت: نمایشگاه کتاب از جلوه‌های معرفی بهترین‎ها و جدیدترین‌ها در حوزه نشر است و می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند.

آگاهی بر بیماری غلبه کرد؛ وداع 1887 ناشر با نمایشگاه کتاب تهران/ مجازی‌ها دو روز دیگر هستند

استقبال مردم از دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تهران نشان داد که حتی با وجود تنگناهای اقتصادی نیز بازار کتاب و کتابخوانی گرم است. ایرانیان ممکن است به دلیل قیمت‌های بالای پشت جلد، تعداد کتاب‌های خریداری شده را کاهش دهند، ولی اجازه نمی‌دهند این کالای فرهنگی ارزشمند از سبد هزینه‌هاشان حذف شود.

طبق آخرین داده‌های مسوولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، کتاب‌های ۱۸۷ ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه ارائه شد و حدود ۵۰ مهمان‌ از ۳۰ کشور جهان، از این رویداد فرهنگی بازدید کردند.

همزمان با نمایشگاه در مصلی که میزبان هزار و ۷۰۰ ناشر در قالب فیزیکی بود، ۱۱۰۰ ناشر دیگر به علاوه ناشران بخش حضوری، کتاب هایشان را در بخش مجازی ارائه کرده اند. این ۲۸۰۰ ناشر تا ساعت ۲۴ پس فردا، یعنی دوم خردادماه، فروش آنلاین خواهند داشت.

غرفه‌های مشاوره کتاب

در نمایشگاه کتاب امسال، برای نخستین‌بار غرفه‌هایی در قالب مشاوره کتاب و کتابخانه برپا شده بود که در حوزه های تخصصی به مراجعان مشورت می‌دادند. در غرفه‌های مشاوره کتاب به افرادی که می‌خواستند کتابخوان بشوند اما نمی‌دانستند از کجا باید شروع کنند، مشاوره ارائه شد. همچنین ۷۰ کیوسک برای پاسخگویی و اطلاع‌رسانی در نمایشگاه فعال بود و صد نفر در ۳۰ نقطه از نمایشگاه در حال پاسخگویی به سوال‌های مراجعان بودند.

در این غرفه‌ها که در بخش‌های مختلف از جمله ناشران عمومی و ناشران کودکان و نوجوان وجود دارند، بازدیدکنندگان برای آشنایی و خرید کتاب‌های عمومی و تخصصی مراجعه می‌کردند.

بخش مجازی نمایشگاه دو روز دیگر ادامه دارد و هنوز آمار فروش روز دهم نیز اعلام نشده است. با این حال مجموع فروش نمایشگاه مجازی و حضوری تا پایان روز نهم بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۷۹ میلیارد تومان در بخش حضوری و ۶۱ میلیارد تومان در بخش مجازی فروخته شده‌است.

ویژگی بارز نمایشگاه امسال برگزار شدنش در شرایطی بود که ویروس کرونا داشت آخرین نفس‌هایش را می‌کشید. از این منظر می‌توان نمایشگاه کتاب را الگویی برتر برای زیست با کرونا و غلبه آگاهی و سلامتی بر بیماری دانست.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا