وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی نتیجه خروج از مدرسه و مسیر آموزش است


 وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی نتیجه خروج از مدرسه و مسیر آموزش است

رکنا: دادستان قزوین در جمع معلمان گفت: بی تردید هرکس در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد، نتیجه و حاصل زحمات و تلاش های معلمان و کادر آموزش بوده و قطعاً تعالی نظام نیز در گرو آموزش صحیح در مدارس است.

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد قاسمی افزود: آموزش و پرورش و به تبع آن مدارس به عنوان یک نهاد فرهنگی و انسان ساز نقش بسیار مهم و اساسی در سرنوشت و آینده کشور دارد و وظیفه سنگین تربیت نیروی انسانی متناسب با اهداف نظام بر عهده این سازمان است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: طرح حضور مسئولان در مدرسه به همت بسیج ادارات در استان در حال اجرا است و هرچقدر این ارتباط گسترش یابد و تبادل نظر صورت گیرد، قطعاً مسئولان با چالش های مدرسه آشنا خواهند شد و با برقراری یک ارتباط دوسویه می توان در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی که امروزه دانش‌آموزان را تهدید می کند، گام های موثر برداشت.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه هیچکس از آسیب های اجتماعی مصون نیست، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان به دلیل هیجانات این سنین شدیداً در معرض آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی قرار دارند و در واقع قشر آسیب‌پذیر جامعه محسوب می شوند. لذا نقش مدارس و معلمان در آگاه‌سازی دانش‌آموزان از تهدیدات اجتماعی بسیار اساسی است و نباید در کلاس های آموزش صرفاً به مباحث درسی بسنده کرده و معلمان باید در این خصوص نیز نقش و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

قاسمی یادآور شد: طی چند سال اخیر ارتباط دستگاه قضایی با مدارس با اجرای برنامه های مختلفی همچون طرح نماد، قاضی مدرسه و... گسترش یافته و قطعاً این ارتباط در سال های آینده نیز در دستور کار قرار دارد و هرچقدر فرصت حضور همکاران قضایی در مدارس فراهم شود، یقیناً در آگاه سازی از مسائل حقوقی و اجتماعی اثرگذار است و باید همه تلاش کنند تا فضای مدرسه از اسیب های اجتماعی مصون بماند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروزه نوجوانان و جوانان در کانون آسیب های اجتماعی قرار دارند و هر یک از ما به عنوان عضوی از جامعه موظفیم که به استقبال افراد در معرض خطر و بزه دیده برویم و بتوانیم با اقدامات مراقبتی دستگیر آنها باشیم، در غیر اینصورت باید شاهد سرایت آسیب ها به افراد دیگر باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز اگر به زندان نگاه کنیم کمتر شاهد حضور افراد تحصیلکرده هستیم و اگر سطح جرائم و زندانیان مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد، خروج از مدرسه و مسیر آموزش یکی از زمینه های آن است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اگر در لغت آموزش و پروش در مدارس به معنای واقعی محقق شود، آینده فرد و اجتماع تامین خواهد شد و می تواند فرد را به عنوان یک عنصر مطلوب برای جامعه تربیت کند و باید همه تلاش ها به این امر معطوف شود، که بستر ارتکاب جرائم کاهش یابد و مدرسه با ارتباط مستمر با نهاد خانواده می تواند در این خصوص ایفای نقش کند و قطعاً دستگاه قضایی نیز در این خصوص تمامی تلاش خود را در راستای پیشگیری از وقوع جرم به کار خواهد گرفت و آماده همکاری با مدارس است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته