گره احداث کارخانه سیمان سفید شهرستان گِرمی گشوده شد


گره احداث کارخانه سیمان سفید شهرستان گِرمی گشوده شد

اردبیل- ایرنا- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم و نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت اعلام کرد: در جریان سفر امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل، گره احداث کارخانه سیمان سفید در شهرستان گرمی گشوده شده و تسریع در عملیات احداث این واحد صنعتی تصویب شد.

ولی اسماعیلی روز شنبه در حاشیه سفر حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در تشریح نتایج این سفر به خبرنگار ایرنا گفت: احداث کارخانه سیمان سفید شهرستان گرمی با ظرفیت تولید روزانه یک هزار تن و سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن در محدوده شهرستان گرمی و انگوت آغاز شده ولی تاکنون بلاتکلیف مانده بود.

وی بیان کرد: برای احداث این واحد صنعتی و تولیدی، ۱۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود و مقرر است که ۷۰ درصد مبلغ مورد نیاز طرح توسط بانک رفاه کارگران در قالب تسهیلات بانکی در اختیار مجری طرح قرار گیرد و ۳۰ درصد مابقی طرح نیز توسط سرمایه گذار تامین شود.

نماینده شهرستان گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مطالعات بازار و نیازسنجی برای محصولات این واحد صنعتی انجام شده و با توجه به نبود کارخانه سیمان سفید در شمالغرب کشور و نیز کشورهای همجوار، احداث این واحد تولیدی در استان اردبیل به علت نزدیکی به بازار مصرف مقرون به صرفه و اقتصادی است.

وی در ادامه، از قول مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت تکمیل دامداری صنعتی سه هزار راسی با ۲ هزار و ۲۰۰ راس دام مولد در محدوده شهرستان انگوت خبر داد و اظهار کرد: در این سفر مقرر شد که این طرح در زمین ۲۲ هکتاری تخصیص داده شده و با چشم انداز اشتغال اولیه ۳۵۰ نفر در سریع‌ترین زمان ممکن توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) اجرا شود.

اسماعیلی همچنین تسریع در عملیات احداث کارخانه تولید ظروف شیشه‌ای محصولات دارویی، حل مساله احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهر گرمی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و تخصیص ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی و نیز تعیین تکلیف پروژه پتروشیمی جم در شهرستان گرمی را از جمله مصوبات امروز سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل ذکر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل، اختصاص ۲۰۰ سهمیه ویژه تامین جهیزیه برای مددجویان اداره کل بهزیستی استان به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال، تحت پوشش قرار گرفتن همه یک هزار و ۷۰۰ متقاضی پشت نوبت سازمان بهزیستی در استان اردبیل و نیز تامین منابع از مرکز و زمین از سوی مسئولان استانی برای احداث یک هزار واحد مسکن کارگری را از جمله دستاوردهای دیگر سفر امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل ذکر کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی محلس یازدهم تعیین تکلیف احداث درمانگاه شماره ۲ تامین اجتماعی اردبیل با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی، ایجاد شرایط برای بهره‌مندی مرزنشینان استان از تسهیلات تعاونی‌های مرزنشینان همچون هفت استان مرزی برخوردار خبر داد و گفت: به جر این موارد، بخشی از مطالبات و نیازهای شهرستان گرمی و انگوت نیز در قالب برنامه‌ و طرح‌های استانی و ملی به تصویب رسیده که در سال جاری اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از سه روز پیش به استان اردبیل سفر کرده اند، پنجشنبه هفته گذشته در جلسه شورای اداری دو شهرستان گرمی و انگوت، مسائل و مشکلات این دو شهرستان را با هدف محرومیت زدایی در حوزه سرمایه‌گذاری و امور اجتماعی بررسی کردند.

پس از این جلسات محلی، مقرر شد که در جریان سفر امروز حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل، مشکلات این دو شهرستان در قالب برنامه‌های اجرایی در شورای اداری استان مطرح و پس از تصویب وارد مرحله اجرایی شود.

امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های حمایتی، سرمایه گذاری و امور اجتماعی استان اردبیل با محوریت مسائل و مشکلات شهرستان گرمی و انگوت با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و استاندار اردبیل بررسی شده و پیشنهادات اجرایی به تصویب رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا