401 خانواده محله نایبند جنوبی بندرعباس صاحب سند مالکیت شدند


401 خانواده محله نایبند جنوبی بندرعباس صاحب سند مالکیت شدند

بندرعباس- ایرنا- 401 خانواده از ساکنان محله نایبند جنوبی بندرعباس پس از 100 سال در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه بندرعباس، نمایندگان مجلس و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان سند مالکیت یک دانگ از خانه‌های خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار هرمزگان عصر شنبه در این مراسم اظهار داشت: مشکل مالکیت ساکنان و اهالی قدیمی محلات در مناطق مختلف هرمزگان وجود دارد که تمام توان خود را برای این مشکل به کار خواهیم گرفت.

مهدی دوستی افزود: دولت در واگذاری آن دسته از اراضی که در مالکیت خود دارد مشکلی ندارد و نهادها و بنیادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه پیشقدم و پیشگام هستند.

وی ادامه داد: بخشی از این املاک در اختیار مالکان خصوصی است که هر کدام شرایط خاص خود و پیگیری های حقوقی و اداری ویژه ای را می طلبد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برنامه امروز و واگذاری اسناد مالکیت به ۴۰۱خانوار از اهالی محله نایبند جنوبی تصریح کرد: این یک دانگ در مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود که با دستور مقام معظم رهبری و همکاری مدیریت این مجموعه در استان به مردم هبه شد.

دوستی اظهار داشت: سهم دیگری از این املاک نیز متعلق به سهامداران یک شرکت خصوصی است که در حال تلاش هستیم با تهاتر و واگذاری بخشی از ۳۵۰هکتار زمینی که به تازگی توسط وزرات راه و شهرسازی در بندرعباس آزاد شده است، رضایت مالکان را برای واگذاری سهامشان به مردم جلب کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در سایر مناطق استان از جمله جزیره هرمز نیز این مشکل پیگیری شده که طی هفته جاری ۵۰سند مالکیت به ساکنان این جزیره داده می شود و ۵۰برگ واگذاری دیگر نیز مراحل صدور را طی می کند.

رییس شورای مسکن استان خاطرنشان شد: این مساله از بُعد سیاسی نیز اهمیت دارد زیرا ساکنان و اهالی این گونه مناطق و محلات از اقشاری هستند که جبهه انقلاب به آنان مدیون است و باید پاسخگوی آنان باشیم.

به گفته استاندار هرمزگان حدود ۱۸ هزار خانوار در سراسر استان چنین مشکلی دارند.

مشکلات امنیتی بندرعباس با بهسازی محلات قابل حل است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم اظهار داشت: وقوع جرم و مشکلات امنیتی برخی محلات بندرعباس به دلیل ساختار و بافت فعلی آنهاست که با بهسازی و بازگشایی معابر دسترسی پلیس به این محلات تسهیل شده و وقوع جرم کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده، بازگشایی و بهسازی محله چاهستانی های بندرعباس را یک الگوی موفق در این زمینه دانست.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش وقوع جرم، ساختار فعلی این محلات خدمات رسانی به آنها را هم مشکل کرده است و در صورت بروز هر گونه حادثه ای، سازمان های امدادی مانند آتش نشانی نیز به زحمت می توانند وارد این مناطق شوند.

امام جمعه بندرعباس از پیگیری های مسئولان برای حل مشکل اسناد مالکیت اهالی و ساکنان قدیمی قدردانی کرد.

پیگیری های پنج ساله جواب داد

احمد مرادی نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، واگذاری سند مالکیت به مردم را نتیجه پیگیری های منسجم پنج ساله در سطوح مختلف دانست.

وی تصریح کرد: در تمام این مدت مردم با نجابت و صبوری به مسئولان اعتماد کردند و بدون ایجاد کوچکترین تنشی اجازه دادند روند قانونی طی شود.

مرادی ضمن قدردانی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای واگذاری سهم خود به مردم در محله نایبند جنوبی بندرعباس تصریح کرد: اگر قرار بود اهالی منطقه، بهای املاک یاد شده را پرداخت کنند باید بیش از ۴هزار میلیارد ریال پرداخت می کردند که اکنون به رایگان اسناد مالکیت خود را گرفته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس