طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ فرانسوی در فر


طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ فرانسوی در فر

طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ فرانسوی در فر خوشمزه و فست فودی

طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ فرانسوی در فر

مواد لازم برای تهیه سوفله مرغ و قارچ ساده

سینه مرغ 400 گرم

تخم مرغ 4 عدد شیر 1 پیمانه کره 50 گرم آرد 2 ق مربا خوری قارچ 100 گرم پنیر پیتزا 100 گرم پیاز 1 عدد نمک فلفل سیاه و قرمز و برگ بو به مقدار لازم

مرحله اول : پخت مرغ

مرغ را شسته و داخل قابلمه بگذارید و پیاز را 4 قاچ کرده و مقداری فلفل سیاه و نمک و برگ بو افزوده اجازه دهید مرغ خوب پخته شود سپس بعد از پخت آن را خارج کرده و ریش ریش کنید و کنار گذاشته تا خنک شود. قارچ را نیز شسته و اسلایس کنید و با حرارت بالا تفت دهید سپس مرغ های ریش ریش شده را به قارچ افزوده و کنار بگذارید.

مرحله دوم :تهیه سس

داخل تابه ای آرد را بریزید و تقت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس کره را افزوده و تفت می دهیم شیر را به آرامی می ریزیم تا آرد گوله نشود سپس در انتها نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و مخلوط مرغ و قارچ را داخل سس می ریزیم.

مرحله سوم : جدا سازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم. زرده را با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ شود. سفیده را نیز با دور تند همزن بزنید تا حجیم و پنبه ای شود و زمانی که ظرف را برمی گردانید از ظرف نریزد. زرده را به سفیده اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود سپس این مخلوط را روی مرغ و قارچ بریزید و به آرامی هم بزنید تا مرغ ها آغشته به تخم مرغ شوند.

مرحله چهارم : پخت سوفله مرغ

کف ظرف پیرکس مورد نظر را چرب کنید و مایه را داخل آن بریزید و در انتها روش پنیر پیتزا ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت 30 الی 45 دقیقه قرار دهید در این زمان اصلا درب فر را باز نکنید و از بیرون فر نگاه کنید هر زمان روی سوفله مرغ و قارچ طلایی شد از فر خارج کنید و در همان ظرف سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوفله مرغ و قارچ

نباید ذره ای از زرده داخل سفیده باشد وگرنه فرم نمی گیرد.

به قارچ 1 ق غذا خوری آبلیمو اضافه کرده تا سیاه نشوند. می توانید 2 دقیقه روی سوفله را گریل کنید. سوفله مرغ را می توانید در سولاردم با پایه کوتاه روی حالت کانوکشن در دمای 160 درجه نیز بپزید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه