سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به کار خود پایان داد


سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به کار خود پایان داد

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پس از 10 روز فعالیت در مصلی امام خمینی (ره) هم‌اینک به کار خود پایان داد، اما بخش مجازی آن تا ساعت 24 روز دوم خرداد دایر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در حالی که تا پایان روز هشتم آن ۱۴۰ میلیارد تومان در دو بخش حضوری و مجازی فروش داشت، پس از ۱۰ روز فعالیت، هم‌اینک در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه دو هزار و ۸۰۰ ناشر در بخش‌های گوناگون حضور داشتند و ۱۰۰ نفر در ۳۰ نقطه از نمایشگاه نسبت به اطلاع‌رسانی اهتمام داشتند.

همزمان با اطلاع‌رسانی حضوری، ۷۰ نفر نیز در مرکز پاسخگویی نمایشگاه مستقر بودند که به بیش از ۳۰ هزار تماس پاسخ دادند.

در نمایشگاه سی و سوم، تخلف ناشران به صدور ۶۴ حکم منتهی شد که ارائه و فروش کتب سایر ناشران و کتب غیرمجاز، فروش کتبی که چاپ آن به چهار سال قبل برمی‌گردد، رعایت نکردن شئونات اسلامی، تعرض از محدوده غرفه، استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان، ارائه و فروش محصولی غیر از کتاب، فروش بالاتر از قیمت پشت کتاب، بر هم زدن نظم عمومی، تاخیر در بازگشایی غرفه، فروش کتب غیرمرتبط با موضوع سالن، تحویل نگرفتن غرفه، رعایت نکردن حداقل تخفیف، رعایت نکردن ضوابط آیین‌نامه و ارسال نکردن کتاب‌های فروخته شده به ترتیب فراوانی از تخلفات ثبت شده است.

یادآور می‌شود بیش‌ترین میزان حکم صادره شامل توبیخ کتبی و درج در پرونده با ۲۰ مورد است و محرومیت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مدت یک سال ۱۶ مورد، توبیخ کتبی بدون درج در پرونده ۱۵ مورد، تعطیلی غرفه به مدت سه تا پنج ساعت، هفت مورد، محرومیت از شرکت در نمایشگاه‌های استانی و مجازی سه مورد، محرومیت از تسهیلات حمایتی وزارت ارشاد دو مورد، تعطیلی غرفه به مدت یک روز، یک مورد به ترتیب آرا ابلاغ شده است.

همچنین میزان فروش نمایشگاه ۱۴۰ میلیارد تومان شامل ۷۹ میلیارد تومان در بخش حضوری و ۶۱ میلیارد تومان در بخش مجازی تا پایان روز هشتم بوده، اما چون سخنگوی نمایشگاه کتاب، امروز نشستی برگزار نکرده و نشست آخر را به بعد از پایان نمایشگاه مجازی موکول کرده، آمار دقیقی اعلام نشده است.

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد و روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت به دلیل شدت آلودگی هوای تهران، تعطیل بود.

این اولین تجربه دولت سیدابراهیم رئیسی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شمار می‌رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت