کتاب «اقلیت‌های مسلمان» در دو جلد منتشر شد


 کتاب «اقلیت‌های مسلمان» در دو جلد منتشر شد

کتاب «اقلیت‌های مسلمان» نوشته محمدعلی احمدیان در دو جلد توسط انتشارات خاتم منتشر شد.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه،کتاب «اقلیت‌های مسلمان» نوشته محمدعلی احمدیان به تازگی در دو جلد توسط انتشارات خاتم منتشر شده است. جلد اول این کتاب به قاره آسیا و اقیانوسیه و جلد دوم به قاره آفریقا اختصاص دارد.

تاکنون از این نویسنده آثار دیگری در زمینه جهان اسلام منتشر شده است؛ فقدان اطلاعات منسجمی درباره اقلیت‌های مسلمان در هر یک از کشورهای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا به زبان‌های فارسی، و غیرفارسی، مهم‌ترین انگیزه تلاش چندین ساله برای تهیه چنین اثری بوده است. این تحقیق شامل پراکندگی جغرافیایی، شرایط اجتماعی - اقتصادی و توضیح مراحل تاریخی خاصی است که اقلیت‌ها در هر یک از کشورهای میزبان پشت سر گذاشته‌اند.

از آنجا که بدون شناخت اجمالی از کشورهای میزبان، درک درستی از وضعیت اقلیت‌ها میسر نبوده است، خصوصیات جغرافیایی، با اشاراتی به تاریخ و فرهنگ و اقتصاد و سیاست کشورهای میزبان در این کتاب ارائه شده است که این امر به نوبه خود، اثر حاضر را به عنوان یک مجموعه کشور شناسی نیز مطرح نموده است. این اثر هم چنین می‌تواند مورد استفاده مراکز و نهادهای فرهنگی و سیاسی که به فعالیت‌های برون مرزی می‌پردازند قرار گیرد.

احمدیان متولد ۱۳۲۶ شمسی و دکترای جغرافیای انسانی و دانشیار دانشگاه فردوسی است که علاوه بر تدریس جغرافیا گرایش شدید وی به تحقیق و پژوهش درباره جهان اسلام منجر به تألیف آثاری نظیر ویژگی‌های جغرافیایی کشورهای اسلامی و سیمای اقتصادی جهان اسلام و طرح‌ها و مقالات علمی پژوهشی متعددی در این زمینه شده است، دریافت جوایز و تقدیرنامه‌های متعدد و احراز عنوان پژوهشگر برتر در چندین جشنواره علمی پژوهشی از جمله موفقیت‌های این نویسنده است

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق