تحول در تولید و اشتغال البرز همت والای مدیران را می طلبد


تحول در تولید و اشتغال البرز  همت والای مدیران را می طلبد

کرج - ایرنا - استاندار البرز حرکت پرشتاب در مسیر تولید محصولات دانش بنیان و اشتغال آفرینی را نیازمند همت والای مدیران دستگاه های اجرایی استان دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در نشست کارگروه اشتغال این استان تصریح کرد: عملکرد مدیران استان در بحث ایجاد اشتغال باید نمود عینی و مستند داشته باشد و مسوولان مشوق و حامی تولید کنندگان استان باشند.

وی گفت: ضروری است برای ارایه خدمات و ایجاد امکانات لازم از جمله درخصوص خدمات حمل و نقل کارگران به شهرک های صنعتی اقدامات لازم فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید همگام با سیاست های دولت مردمی سیزدهم در مسیر اشتغال آفرینی و حمایت از تولید حرکت کنیم افزود: با توجه به شعار سال ایجاد اشتغال و حمایت از تولید به ویژه در خصوص دانش بنیان ها یک ضرورت است و در این راستا مدیران کم کار و منفعل در کار گروه اشتغال توبیخ می شوند.

عبداللهی افزود: با توجه به‌ این که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری کرده اند، لذا دراین راستا مسوولیت خطیری را بر عهده داریم و مجموعه مدیران استان برای تحقق شعار سال باید کار و تلاش مضاعفی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: ایجاد ۶۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ مهمترین برنامه استان است و در این زمینه کم کاری و بی توجهی هیچ یک از مدیران استان پذیرفتنی نیست.

استاندار البرز گفت: با عزم و اراده قوی و با تبعیت از سیاست های دولت سیزدهم، انتظار این است که برنامه ایجاد اشتغال در استان از میزان تعیین شده فزونی یابد.

عبداللهی افزود: البرز ظرفیت های فراوانی برای ایجاد اشتغال دارد چراکه اکنون در همه شهرک های صنعتی استان به دلیل پویایی و تحرک در تولید و صنعت، به نیروی کار نیاز دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران، ضروری است تدابیر و مشوق های ویژه ای نیز برای کارفرمایان داشته باشیم.

استاندار البرز اظهار داشت: باید رفع موانع تولید و ایجاد تسهیل در امور تولید کنندگان و صنعتگران را با اهتمام ویژه دنبال کنیم تا بستر مناسبی برای جذب نیروی کار و پرداخت حقوق فراهم شود.

عبداللهی گفت: شهرک های صنعتی استان به ویژه در شهرستان اشتهارد امکاناتی همچون حمل و نقل مناسب و محلی جهت اسکان کارکنان نیاز دارند که این امکانات باید با نگاه ویژه مهیا شود.

وی افزود: از این پس مدیران ضمن حضور فعال در جلسات کارگروه اشتغال باید گزارش عملکرد خود را در این راستا ارائه دهند.

استاندار البرز گفت: عملکرد مدیران باید با مستندات لازم ارایه شود چراکه درصدد هستیم نرخ بیکاری البرز را به ۷ درصد و کمتر از این مقدار کاهش دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان