استقلال به دنبال رکوردی جاودانه است


استقلال به دنبال رکوردی جاودانه است

بازیکن پیشین استقلال می‌گوید با وجود اینکه کسب 3 امتیاز و پیروزی در بازی‌های باقی‌مانده اهمیت دارد ولی حفظ رکورد شکست ناپذیری در لیگ نیز در نوع خود مهم است.

به گزارش مشرق، علیرضا اکبرپور درباره تساوی بدون گل استقلال مقابل آلومینیوم در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار داشت: بعد از مسجل شدن قهرمانی، تیم به دنبال ادامه روند شکست‌ناپذیری‌اش است تا بتواند این رکورد را حفظ کند و ارتقا دهد. استقلال در این بازی به شکلی بازی کرد که ابتدا گل نخورد و به دنبال این باشد که از اندک فرصت‌هایش به گل برسد. مسئله مهم و نکته مثبت این بازی این بود که استقلال موفق شد رکورد شکست نخوردن را در لیگ ادامه دهد.

وی درباره اینکه آیا بهتر نبود استقلال در حضور هوادارانش به دنبال ارائه یک بازی زیبا برای برد باشد، یادآور شد: تمرکز تیم در هر صورتی قطعاً روی برد است ولی حفظ رکورد هم به نوبه خودش مهم است. قهرمانی بدون شکست در لیگ به نوعی یک رکورد جاودانه برای استقلال به جای خواهد گذاشت که تا مدت‌ها کسی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند. اگر استقلال این دو بازی هم بدون شکست از زمین خارج شود، قطعاً افتخار بزرگی رقم می‌خورد و این رکورد برای باشگاه و خودِ هواداران هم مهم خواهد بود. در آن سو تیم سعی می‌کند 3 امتیازها را هم کسب کند تا امتیازات بالا برود و یک قهرمانی مقتدرانه رقم بخورد.

بیشتر بخوانید:

فاطمی: از استقلال و مجیدی دل‌خور نیستم

بازیکن پیشین استقلال درباره تغییراتی که در ترکیب این تیم رقم خورده بود، عنوان کرد: شاید در طول فصل موقعیت آنچنانی برای کادر فنی پیدا نشده بود بازیکنانی را به زمین بفرستد که کمتر از آنها استفاده شده ولی الان بعد از مسجل شدن قهرمانی بهترین فرصت وجود دارد تا از نفراتی که کمتر بازی کردند، استفاده شود و برای فصل آینده محک بخورند.

اکبرپور با اشاره به اینکه قرار است به زودی لیست نفرات راه یافته به تیم ملی اعلام شود، گفت: طبیعتاً تیمی که قهرمان شده این لیاقت را دارد که بازیکنان بیشتری در تیم ملی داشته باشد. این به مربی تیم ملی برمی‌گردد که چشمش را باز و با درایت بازیکنان را انتخاب کند. اینطور نباشد که مربی تیم ملی، یک تیم را تحویل گرفته و بخواهد با همان‌ نفرات ادامه دهد. نادیده گرفتن بازیکنان تیم قهرمان به لیگ لطمه می‌زند، چون دیگر، بازیکنان احساسی برای اینکه خودشان را نشان دهند و به تیم ملی برسند، ندارند. نباید زحمت بازیکنان قبلی تیم ملی را نادیده گرفت ولی برخی از آنها آماده نیستند و باید تغییر و تحولی در تیم ایجاد شود.

وی که اصالتاً تبریزی است و سابقه بازی در فوتبال این شهر را هم دارد، درباره اتفاقات تلخ دیدار پرسپولیس و تراکتور و نیمه تمام ماندن این بازی، به تسنیم گفت: هواداران تبریزی همیشه یکی از امن‌ترین شهرها را برای فوتبالیست‌ها ایجاد می‌کردند. هواداران تبریزی واقعا در گذشته زبانزد بودند درحالی که در همان زمان ما در خیلی جاها که می‌رفتیم، سنگ می‌زدند. همه جا تماشاگرنماهایی حضور دارند که جو را متشنج کنند. زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم هواداران در تبریز یکی از معصوم‌ترین و با وقارترین‌ها هواداران بودند و 90 دقیقه فقط تیم خودشان را تشویق می‌کردند ولی باید دید چه اتفاقی رخ داده که بعد از دو سه سال بسته بودن درهای ورزشگاه، هوادار از قبل در ذهنش مانده که اینطور واکنش نشان دهد.

اکبرپور اضافه کرد: باید علت را ریشه‌یابی کرد. در این مدت فوتبال تبریز در شهرهای دیگر تحقیر شده و الفاظی در ورزشگاه‌های دیگر به کار برده شده که بد بوده است. اصلاً کار هواداران تبریزی را تأیید نمی‌کنم و از اتفاقات رخ داده واقعاً متاثر شدم اما باید در نظر گرفت که این کارها از سوی اندک افرادی صورت می‌گیرد و در ادامه دیگر تماشاگران را هم تحریک می‌کنند. در زمین بازی هم چند بازیکن باید رعایت می‌کردند و عصبانی نمی‌شدند تا جو ملتهب‌تر نشود.

وی با بیان اینکه «این مسائل فقط در تبریز نیست و در همه جای فوتبال ما جود دارد»، گفت: بازیکن باید آنقدر تمرکز داشته باشد که گوشش خیلی چیزها را نشوند. برخی هواداران به دنبال استفاده از جریاناتی که بازیکنان رقم می‌زنند، هستند. کاری که در این بازی شاهد بودیم، کار خوبی نبود و نمی‌توان به هیچ عنوان آن را تأیید کرد ولی باید مسئله ریشه‌یابی و مشخص شود هوادار چرا بعد از 3-2 سال غیبت در ورزشگاه به یکباره دست به این رفتارها می‌زند. امیدوارم برای این اتفاق کل هواداران تراکتور از فوتبال بی‌نصیب نشوند و فقط با افرادی که دنبال خرابکاری بودند برخورد شود.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد