اسماعیل‌پور: مسابقات جهانی برای فدراسیون کشتی اهمیت بیش‌تری داشت/ انتخابی تیم ملی باید بر اساس شایستگی باشد؛ نه انتصاب!


اسماعیل‌پور: مسابقات جهانی برای فدراسیون کشتی اهمیت بیش‌تری داشت/ انتخابی تیم ملی باید بر اساس شایستگی باشد؛ نه انتصاب!

قهرمان پیشین کشتی بازی‌های آسیایی گفت: انتخاب باید بر اساس شایستگی باشد؛ اگر صرفاً بر اساس تورنمنت‌های برون‌مرزی انتخابی صورت بگیرد که دیگر اسمش انتخابی نیست و باید بگوئیم انتصاب.

مسعود اسماعیل‌پور، عنوان‌دار کشتی آزاد مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا اظهار داشت: مرسوم است که پس از مسابقات المپیک، تیم‌های ورزشی در رشته‌های انفرادی پوست‌اندازی کنند تا جوان‌ترها جای باتجربه‌ترها را برای ۴ سال آتی بگیرند. کشتی هم از این قاعده مستثنی نیست و نمونه‌اش را هم در مسابقات جهانی نروژ دیدیم.
وی پیرامون مسابقات قهرمانی آسیا بیان داشت: تیم منتخب ایران در مغولستان ترکیب جوانی داشت و خوبی‌اش هم این بود که به قول‌ها عمل شد و منتخبین مسابقات قهرمانی کشور در چرخه انتخابی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند که نتیجه خوبی هم حاصل شد. البته چیزی جز این هم انتظار نداشتیم.
اسماعیل‌پور در ادامه عنوان داشت: فکر می‌کردم محدودیت‌های کرونایی باعث مشکلاتی برای سایر رقبای آسیایی شود اما مشخص شد که آن‌ها هم در سطح رو به پیشرفتی قرار گرفته‌اند و با نگاه المپیکی در حال کار زیربنایی هستند. جذب مربی خارجی، کشتی‌گیر دو تابعیتی و تاکتیک‌های فنی از این مثال‌هاست.
او درباره ضعف وزن‌های نخست کشتی آزاد ایران تأکید داشت: زمان ما کلاً ۷ وزن وجود داشت که باعث تراکم می‌شد اما الان به ۱۰ وزن رسیده. یک خلأ هم قبلاً در وزن نخست ایجاد شده بود که با حسن رحیمی برطرف شد اما اکنون باز هم شرایط خوبی در آن اوزان نداریم و در آسیایی هم این مشخص بود.
قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون گفت: زمان رسول خادم این خلأ پر شده بود و در آسیا به راحتی از اوزان نخست با اقتدار مدال می‌گرفتیم اما این جای خالی باید به سرعت پر بشود تا با سرمایه‌گذاری و فرصت دادن به جوان‌ها، به همان مدال‌های مرغوب برگردیم. البته این‌ها تابعی از سیاست کادرفنی و فدراسیون خواهد بود.
اسماعیل‌پور هم‌چنین تصریح داشت: سال سختی را با مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی پیش‌رو خواهیم داشت. زمان ما و در سال ۲۰۱۴، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی به فاصله حدود ۱۰ روز از هم برگزار شد که بسیار پرفشار بود و سخت گذشت. کشتی‌گیران باید با برنامه و سیاست‌های مدون کادرفنی پیش بروند.
او در مورد نحوه انتخاب کشتی‌گیران اذعان داشت: در زمان ما یک مسابقه‌ای تحت‌عنوان نهایی انتخابی تیم ملی برگزار می‌شد و اعتقاد سرمربی و رئیس فدراسیون وقت بر این بود که فرد انتخاب شده برای تیم ملی باید رقبایش را با اقتدار ببرد تا شایستگی‌هایش به واقع ثابت شود. الان برنامه کادرفنی را دقیق نمی‌دانم.
قهرمان پیشین کشتی قاره کهن خاطرنشان ساخت: انتخاب باید بر اساس شایستگی باشد؛ اگر صرفاً بر اساس تورنمنت‌های برون‌مرزی انتخابی صورت بگیرد که دیگر اسمش انتخابی نیست و باید بگوئیم انتصاب. البته کشتی‌گیرانی هم بوده‌اند که در مسابقه داخلی نتایج خوبی داشتند و در اعزام‌های خارجی نه.
اسماعیل‌پور ابراز داشت: همیشه شایسته‌سالاری نتیجه داده و معتقدم برای سال سخت پیش رو هم باید همین رویه را پیش گرفت. باید انتخاب ملی‌پوش کشتی در آوردگاه جهانی بر اساس اقتدار و شایستگی باشد تا مطلوب‌ترین نتیجه ممکن را ببینیم. باید از کل داشته‌های کشتی در سال ۲۰۲۲ بهره گرفت.
نایب‌قهرمان پیشین کشتی آزاد جهان عنوان داشت: چون در همه تورنمنت‌های مهم شرکت داشته‌ام، نمی‌توانم بین بازی‌های آسیایی و یا مسابقات جهانی انتخاب خاصی داشته باشم. قطعاً بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک مهم‌تر بود و مسابقات جهانی هم برای فدراسیون اهمیت بیش‌تری دارد اما این به معنای نفی دیگری نیست.
اسماعیل‌پور در پایان گفت:همه‌چیز به نحوه انتخابی تیم ملی و سیاست فدراسیون بستگی خواهد داشت و امیدوارم که در نهایت پرچم ایران را بالاتر از همه پرچم‌ها ببینیم.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول