کسبه منصف و زیبایی بازار شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران


کسبه منصف و زیبایی بازار شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران

ورامین - ایرنا - این روزها، خروجی رسانه‌ها پرشده از اخبار مربوط برخورد با متخلفان صنفی ولی هنوز هستند کسبه منصفی که با رعایت حال مردم، بازار این روزهای شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران را زیباتر از قبل کرده‌ و بارقه‌ها امید را در کنار تلاش مسئولان به آینده درخشان اقتصاد کشور، روشن می‌کند.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های اخیر و پس از آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح ساختار ارز ترجیحی به افراد به جای کالاها، طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف در مناطق مختلف کشور آغاز شده و گروه‌های مختلف بازرسی ادارات صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، دستگاه قضایی و اطلاعات سپاه تلاش کردند تا با نظارت مستمر بر بازار مصرف، با هر گونه تخلف و بی‌قانونی برخورد جدی کنند.
با اجرای طرح اقتصادی دولت و تشدید نظارت‌ها، بیشتر اخبار رسانه‌های مختلف کشور به انعکاس تلاش بازرسان در برخورد با کم‌فروشان، گران‌فروشان، احتکار کنندگان و متخلفینی معطوف شده که با سوء استفاده از نیاز مردم، نظم بازار را به نفع خود بر هم می‌زدند تا در زمانی کوتاه، سودی کلان نصیب خود کنند.
کشف انبار بزرگ آرد در قرچک، کشف ده‌ها تن برنج و روغن در پاکدشت، برخورد با احتکارکنندگان کالاهای اساسی تنظیم بازار در پیشوا و کشف ده‌ها تن نهاده دامی و کالای اساسی در ورامین از جمله اخبار امیدبخش این روزها در جنوب‌شرق تهران در برخورد جدی با متخلفین است ولی در کنار این برخوردها، کسبه منصفی نیز وجود دارند که از نیاز این روزهای جامعه، برای خود کیسه‌ای ندوخته‌اند و با رعایت حال مردم، امید را برای فردایی بهتر در دل‌ها زنده نگاه می‌دارند.
یکی از کسبه‌ ورامین، همچنان اندک ماکارونی باقی مانده در مغازه کوچک خود را با قیمت خرید قبل به مردم می‌فروشد و دیگری برخلاف برخی از فروشگاه‌ها که فقط یک روغن به مردم می‌فروشند می‌گوید که این روغن‌ها خرید قبل است و قیمتش را زیاد نکرده ولی اگر فعلا نیاز ندارید، اجازه دهید تا افراد نیازمند از آن‌ها استفاده کنند.
یک واحد نانوایی در قرچک به ازاء هر ۱۰ نانی که به مردم می‌فروشد، یک نان را کنار می‌گذارد تا اگر نیازمندی توان خرید نان را نداشت، از آن‌ها بردارد، بدون آن که پولی دریافت کند.
دیگر نانوای ورامینی وزن چانه‌های خود را بیشتر می‌گیرد و می‌گوید با وجود آن که سود زیادی عایدش نمی‌شود، ولی باید رعایت حال مردم را کرد تا خدا هم به کسب و کارش برکت دهد.
برخی از خیران نیز به بهانه‌های مختلف از نانوایی‌ها می‌خواهند تا یک یا چند تنور نان صلواتی به مردم بدهد تا آنان نیز در ایجاد آرامش در زندگی مردم سهمی داشته باشند، اقداماتی که شاید در پس اخبار برخورد با متخلفین گم شود، ولی قطعا مردم را به آینده و همدلی بیشتر مردم و مسئولان در رفع نیازهای جامعه امیدوارتر می‌کند.
اصناف قانونمند و منصف تشویق می‌شوند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قرچک به خبرنگار ایرنا گفت: در کنار برخوردهای قانونی با صنوف متخلف، قطعا از آن دسته از کسبه‌ای که به قانون پایبند بوده و با رعایت حال مردم و مشتریان، مسئولان را در رفع نیازهای جامعه یاری می‌کنند، تقدیر می‌شود.
بهنام میرزایی افزود: افرادی که طی روزهای اخیر با اقدامات غیرقانونی نظیر احتکار در صدد بر هم زدن نظم بازار برآمده‌اند، قطعا از کسبه و بازاریان مورد اعتماد مردم نیستند و اکثر این افراد با همراهی مسئولان، تلاش دارند تا شرایط مناسبی را برای تأمین مایحتاج مردم فراهم کنند، از این رو تلاش می‌شود تا در اجرای طرح تشدید نظارت، علاوه بر برخورد با متخلفین، کسبه منصفی که به قانون پایبند می‌باشند نیز شناسایی شوند.
وی اظهار داشت: فرماندار شهرستان قرچک نیز بر لزوم تشویق صنوف منصف و پایبند به قانون تأکید کرده‌اند و تلاش می‌شود تا در نخستین گام، واحدهای برتر نانوایی شناسایی و با شیوه‌های مختلف از آنان تقدیر شود.
نانوایی‌های منصف پیشوا تشویق می‌شوند
فرماندار شهرستان پیشوا نیز از تشویق واحدهای نانوایی منصف و درستکار این شهرستان خبر داد.
ابراهیم تاجیک نوری به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اختصاص آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی و لزوم توزیع عادلانه آن، تلاش می‌شود تا با شناسایی نانوایان منصف و درستکاری که به قانون پایبند بوده و کم‌فروشی و یا گرانفروشی نمی‌کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نان با کیفیت به مردم عرضه می‌کنند، با اختصاص سهمیه بیشتر تقدیر شوند.
وی تصریح کرد: قطعا در مقابل با متخلفین این حوزه نیز برخوردهایی نظیر کسر و یا قطع سهمیه و یا در صورت تکرار تخلف، پلمب واحد نانوایی صورت گرفته و سهمیه آرد این واحدها به نانوایی‌های قانونمند اختصاص پیدا می‌کند.
شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا پاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید