آثار تاریخی ورامین میزبان گردشگران در هفته میراث فرهنگی


آثار تاریخی ورامین میزبان گردشگران در هفته میراث فرهنگی

ورامین - ایرنا - رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی، صدها نفر از علاقمندان به آثار تاریخی، با حضور در ورامین، از جاذبه‌های فرهنگی این شهرستان دیدن کردند و با فرهنگ اصیل این شهرستان آشنا شدند.

ژیلا خدادادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این شهرستان علاوه بر آثار تاریخی شاخص از جمله مسجد جامع، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی و ۷۸ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، از روستاهای هدف گردشگری از جمله خاوه، حصار حسن بیک، احمدآباد وسط(کوزه‌گران) و حصار گلی(دروازه کویر) برخوردار است و گردشگران می‌توانند با حضور در این مناطق، از طبیعت بکر و امکانات اقامتی بومگردی این مناطق استفاده کنند.

وی افزود: شهرستان کهن و تاریخی ورامین با برخورداری از آثار مهم و شاخص تاریخی، اماکن مذهبی، روستاهای هدف گردشگری و آداب و رسوم بومی همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقمندان به تاریخ ایران اسلامی است و هفته میراث فرهنگی فرصت مناسبی است تا با اجرای تورهای رایگان ورامین‌گردی، این آثار بیش از گذشته به علاقمندان سراسر کشور معرفی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و شهرداری ورامین در ایام نوروز امسال برای نخستین بار طرح قطار گردشگری شهرستان ورامین را اجرا کرد که در ادامه اجرای این طرح و همزمان با هفته میراث فرهنگی، تورهای نیمروزه ورامین‌گردی با حضور صدها نفر از گردشگران و علاقمندان به فرهنگ اصیل این منطقه را برگزار کرده است.

خدادادی اضافه کرد: در طول اجرای تورهای ورامین‌گردی، گردشگران با خودروهای گردشگری شهرداری به مناطق تاریخی و روستایی از جمله خاوه، قلعه بلند، حصار حسن بیک، ایجدان و ایجدانک اعزام شده و از برنامه‌های مختلف فرهنگی این شهرستان استفاده می‌کنند و راهنمایان گردشگری، اطلاعات لازم را به آنان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای کارگاه‌های آموزشی همزمان با هفته میراث فرهنگی گفت: به منظور آشنایی بیشتر علاقمندان به تاریخ دشت ورامین، همایش ورامین‌شناسی در دوره‌های مختلف هزاره‌های دوم وسوم و دوره ایلخانی با همکاری اساتید دانشگاه آزاد ورامین - پبشوا با جامعه هدف دانشجویان و مسئولین شهرستان روز سه شنبه ۳ خرداد از ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات شهرداری ورامین برگزار می‌کند.

رئیس دفتر میراث فرهنگی ورامین یادآور شد: با توجه به سابقه تاریخی ورامین در تولید سفال، کارگاه آموزشی معرفی تکنیک سفالگری دوره ایلخانی و شیوه های تزئین آن به شیوه نقاشی زیرلعابی و مینایی روز دوشنبه ۲ خرداد از ساعت ۱۰ صبح در برج آرامگاهی علاءالدوله برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند به طور رایگان از این دوره آموزشی برخوردار شوند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری