200 میلیارد ریال برای ساخت پنج شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد


200 میلیارد ریال برای ساخت پنج شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

گچساران- ایرنا- مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 200 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان تاکنون هزینه شده است.

سید صمد منصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۴ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی۱۹ هکتار است.

منصوری اظهار داشت: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های پنج شهرک گلخانه ای در شهرک های کشاورزی این استان نیاز است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: بزودی عملیات اجرایی سه شهرک گلخانه ای به مساحت ۶۰ هکتار در استان اجرا خواهد شد.

منصوری افزود: تمام این گلخانه ها در سطح استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون ۴۴ هکتار از این مجتمع ها به متقاضیان واگذار شده است.

وی ادامه داد: شهرک گلخانه ای فدک ۳۴ هکتار مساحت دارد که بیش از ۲۵ هکتار آن تاکنون به متقاضیان واگذار شده است.

منصوری تصریح کرد: این شهرک هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیر ساخت های آن تاکنون هزینه شده است.

وی مساحت شهرک گلخانه ای بهمئی را بیش ۱۹ هکتار اعلام کرد و افزود: این طرح به متقاضیان واگذار شده و ۲۵ میلیارد ریال برای زیر ساخت های این طرح کشاورزی از سوی شرکت شهرک های کشاورزی هزینه شد.

منصوری افزود: شهرک گلخانه ای ماهور باشت هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که زیر سازی ۱۶ هکتار آن در حال انجام می باشد و بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی استفاده بهینه شود.

منصوری اظهار داشت: انتقال کشت سبزی و صیفی جات از فضای باز به فضای بسته( گلخانه ها) یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.

وی گفت: تاکنون در این مجتمع ها کارهای زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق، آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی انجام شده است.

منصوری افزود: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.

وی ابراز کرد: واگذاری این واحدها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06