سطح بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان فامنین 65 درصد افزایش یافت


سطح بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان فامنین 65 درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از افزایش 65 درصدی سطح بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: 22 هزار و 893 هکتار از اراضی زراعی فامنین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان «منصور خزایی» افزود: از این میزان اراضی بیمه شده در شهرستان فامنین ۲۱ هزار و ۵۶۴ هکتار مربوط به بیمه غلات دیم از جمله حبوبات، گلرنگ، کاملینا در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان است.

وی ادامه داد: مجموع سطح کشت محصولات زراعی دیم شهرستان فامنین در سال زراعی جاری ۴۸ هزار و ۴۳۸ هکتار و محصولات زراعی آبی ۱۲ هزار و ۱۷۹ هکتار است.

خزایی خاطرنشان کرد: امسال ۹ هزار و ۳۴ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین بیش از سال گذشته زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است و سطح بیمه انجام شده انواع محصولات زراعی آبی و دیم در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار و ۸۵۹ هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: سال زراعی جاری با توجه به کاهش بارش های پاییزی و زمستانه، سال کم بارش و خشکی است و تاکنون وضعیت پراکنش بارندگی ها نامطلوب و خسارت خشکسالی قابل مشاهده است.

خزایی اظهار داشت: هنگام بارش باران و نزولات جوی ۲ موضوع پراکنش و مقدار بارش برای کشاورزی اهمیت بسیاری دارد چرا که بارش به موقع و دارای پراکنش مناسب موجب رشد مراحل مختلف از جمله اندام هوایی گیاه می شود.

وی افزود: در سال زراعی گذشته نیز شاهد خسارت خشکسالی به محصولات شهرستان فامنین بودیم که بیمه محصولات می تواند در جبران بخشی از زیان کشاورز موثر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد