کشف جنگلی باستانی با گونه های گیاهی عجیب


در شرایطی که به نظر می رسد انسان تمامی بخش های مختلف کره زمین را شناخته و دیگر چیزی برای کشف کردن باقی نمانده است، طبیعت همچنان ما را غافلگیر کرده و با پدیده های جدید آشنا می کند. به گزارش...

کشف جنگلی باستانی با گونه های گیاهی عجیب

در شرایطی که به نظر می رسد انسان تمامی بخش های مختلف کره زمین را شناخته و دیگر چیزی برای کشف کردن باقی نمانده است، طبیعت همچنان ما را غافلگیر کرده و با پدیده های جدید آشنا می کند.

به گزارش سیناپرس، تیمی از دانشمندان چینی در مطالعات اخیر خود موفق به شناسایی یک دره عجیب و کاملا ایزوله شدند که در آن گیاهان و موجودات ناشناخته ای زندگی می کنند.

این تیم در انتهای یک گودال در منطقه دورافتاده لی یه (Leye County)، گونه‌ های حیوانی و گیاهی ناشناخته‌ای را کشف کرده‌اند. بر این اساس اعلام شد این گودال دارای طول بیش از ۳۰۵ متر و عمق ۱۹۲ متر است.

چن لی ژین (Chen Lixin)، سرپرست تیم اعزامی به این منطقه درباره شرایط موجود در داخل این دره محصور گفت: من تعجب نمی ‌کنم اگر بدانم گونه ‌هایی در این غار و دره داخلی آن یافت می ‌شوند که تاکنون توسط دانشمندان گزارش یا توصیف نشده ‌اند.
ژانگ یوانهای (Zhang Yuanhai)، مهندس ارشد موسسه زمین شناسی کارست از سازمان زمین شناسی چین نیز به یک خبرگزاری دولتی گفت: این سایت دارای سه غار و همچنین یک جنگل باستانی است که در اعماق خود پنهان شده است. دیروز منابع رسمی در چین گزارش دادند که در داخل این دره درختان ۳۰ متری نیز وجود دارد و احتمال داده می شود که حدود ۳۰ فروچاله عظیم مشابه این دره در سایر مناطق چین وجود داشته باشد.

به گفته کارشناسان، پیش‌ بینی لیکسین در مورد گونه‌های جدید احتمالاً محقق می ‌شود، زیرا محیط‌ های ایزوله در سرتا سر جهان مدت ‌هاست که گیاهان و جانورانی جالب و منحصربه ‌فردی ایجاد می‌ کند که با شرایط و محیط آن ها سازگار می ‌شوند. به گزارش سیناپرس، جزایر گالاپاگوس احتمالا بهترین نمونه شناخته شده در این رابطه محسوب می شود که دارای چندین گونه بومی است که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه باید اذعان داشت که در شرایط فعلی نمی توان گفت در این جنگل دقیقا چه چیزی وجود دارد، اما هر نوع گیاه و جانور خاصی که ممکن است در این اکوسیستم زندگی کند باید حفظ شده و مطالعات و فعالیت های بشری مطلقا نباید در این اکو سیستم اختلال ایجاد کند.

هنوز برنامه رسمی برای اکتشاف این منطقه اعلام نشده و دولت چین در حال بررسی جوانب مختلف برای اعزام یک تیم تحقیقاتی به داخل این جنگل عجیب است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: futurism

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* کشف جنگلی باستانی با گونه های گیاهی عجیب [کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)