دستور پخت پیتزا خانگی با مرغ و قارچ


دستور پخت پیتزا خانگی با مرغ و قارچ

راز تهیه پیتزای مرغ و قارچ خوشمزه و فست فودی با سس مخصوص

دستور پخت پیتزا خانگی با مرغ و قارچ

مواد لازم برای پیتزا مرغ

سینه مرغ 500 گرم قارچ 500 گرم فلفل دلمه ای متوسط 2 عدد پیاز 1 عدد خمیر پیتزا 2 عدد سس گوجه فرنگی به میزان لازم نمک، فلفل و ادویه کاری به میزان لازم پنیر پیتزا به میزان لازم آویشن و جوز هندی به میزان لازم

1. طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ کاری

مرحله اول آماده سازی مرغ: ابتدا مرغ را داخل قابلمه ای گذاشته و به آن نمک، فلفل، پودر کاری و پیاز می افزاییم و به همراه 2 لیوان آب اجازه می دهیم تا کاملا پخته شود.

2. مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

حالا فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم. قارچ را هم ورقه ای برش می دهیم.

3. مرحله سوم: آماده سازی مواد پیتزا

تابه ای را روی حرارت می گذاریم و قارچ را داخل آن تفت می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. حالا مرغ را ریش ریش کرده و به قارچ می افزاییم، در نهایت فلفل دلمه ای را افزوده و خوب تفت می دهیم. حالا مواد گوشتی پیتزا آماده است.

4. مرحله چهارم: تهیه پیتزای مرغ

خمیر پیتزا را داخل سینی می گذاریم و با یک لایه سس گوجه روی خمیر را می پوشانیم. حالا یک لایه پنیر روی سس ریخته و مواد تفت داده شده را روی پنیر کاملا پخش می کنیم در نهایت هم روی مواد تفت داده شده را با یک لایه پنیر کاور می کنیم.

5. مرحله آخر: پخت پیتزا

روی پنیر پیتزا را آویشن و جز هندی می ریزیم و داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه می پزیم و بعد از اینکه روی پنیر خوب طلایی شد از فر خارج کرده و در کنار انواع سس نوش جان کنید.

طرز تهیه سس گوجه خوشمزه برای تهیه پیتزا خانگی با مرغ

سس گوجه برای روی خمیر پیتزا ترکیبی از سیر، گوجه، فلفل دلمه ای پوره شده و تفت داده شده می باشد که بسیار سس خوشمزه ای برای پوشش نان پیتزا می باشد.

منبع: ببین و بپز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید