95 درصد نانوایی‌های شهرستان ورامین پایش و بازرسی شدند


95 درصد نانوایی‌های شهرستان ورامین پایش و بازرسی شدند

ورامین - ایرنا - فرماندار شهرستان ورامین گفت: در 2 روز از اجرای طرح پایش نانوایی‌ها بیش از 95 درصد این صنف شهرستان با حضور 11 تیم بازرسی در چندین نوبت بازرسی و با متخلفان برخورد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید درویشی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و پایش سهمیه آرد و فعالیت خبازی ها که با حضور نانوایان سطح شهرستان و مسئولان ادارات مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: طرحی ویژه برای پایش نانوایی ها اجرا شد که در راستای آن بیشتر نانوایی های شهرستان ورامین مورد بازرسی ناظران قرارگاه هدفمندی و مردمی سازی یارانه ها ورامین قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: یارانه نان به هیچ عنوان حذف نمی شود اما روند توزیع یارانه ها تغییر می‌کند که با توجه به ایجاد ساز و کارها، این روش تا چند ماه آینده در کل کشور اجرا و یارانه به طور مستقیم و با حذف واسطه به نانوا پرداخت می شود.

درویشی با اشاره به تامین سرمایه نانوایان پس از اجرای این طرح ویژه اعلام کرد: ساز و کاری ویژه برای تامین سرمایه و آرد نانوایی‌ها اندیشیده شده است که با اجرای این طرح، اقدامات لازم انجام شده و نانوایان در این خصوص نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند.

فرماندار شهرستان ورامین اضافه کرد: پس از اجرای این طرح دست دلالان و افراد توزیع کننده خارج از شبکه آرد قطع می شود و با ایجاد فضای رقابتی در سطح شهرستان، کیفیت نان ها در نانوایی ها افزایش می یابد.

این مسئول اضافه کرد: در جریان نظارت تیم های بازرسی از نانوایی ها و نحوه توزیع شبکه آرد، فردی با ۶۰ سهمیه کارت دریافت آرد یارانه، آردهای یارانه ای را در بازار آزاد توزیع می کرد.

درویشی بابیان اینکه نانوایان از زحمت کش ترین و موثرترین اصناف کشور و تولیدکننده پایه اصلی سفره مردم هستند؛ یادآور شد: مردم و ما مسئولان نیز به این موضوع واقف بوده و قدردان زحمات آن ها هستیم.

در این جلسه مصوب شد با صلاحدید اعضای قرارگاه هدفمندی یارانه نسبت به افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ ها با توجه به نیاز مردم و منطقه اقدام شود.

همچنین مصوب شد، آرد سهمیه ای نانوایان متخلف که در بازرسی ها شناسایی شده اند کسر نشود اما در صورت مشاهده تخلف از همان نانوا، ۲ برابر میزان تخلف کشف شده از سهمیه کسر شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی