تامین و توزیع بیش از 8 هزار تن علوفه بین دام‌های جامعه عشایر فارس


تامین و توزیع بیش از 8 هزار تن علوفه بین دام‌های جامعه عشایر فارس

شیراز-ایرنا-مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: در راستای حمایت از قشر مولد و سخت کوش جامعه عشایری این استان، در فروردین و اردیبهشت ماه امسال میزان 8 هزار و 200 تن علوفه با نظارت اداره کل امور عشایر فارس و از طریق شبکه اتحادیه و تعاونی های عشایری بین دامداران عشایری توزیع شد.

عبدالحمید کریمی روز یکشنبه با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی دامداران عشایر فارس انواع نهاده‌های دامی به منظور تولید محصولات با کیفیت است،افزود: با توجه به خشکسالی بی سابقه در استان و فقر مراتع قشلاقی و ییلاقی امسال عشایر برای تعلیف دام های خود حدود ۷۰ درصد علوفه مورد نیاز را بایستی به صورت دستی تهیه کنند.

وی اظهار داشت: در این میان باتوجه به شدت بحران خشکسالی و اتکاء دامداران عشایری به تغذیه علوفه دام هایشان چندین برابر شده است و کماکان با تمام تلاش‌های صورت گرفته در این راستا تامین علوفه، حمایت از این قشر مولد جامعه امری اجتناب ناپذیر است، بنابراین میزان علوفه اختصاصی کفاف و جوابگوی نیاز دامی عشایری را نمی دهد، که مجموعه اداره کل و تشکل های عشایری برای رفاه حال عشایر استان درحال پیگیری تکمیل فرآیند و زنجیره تولید انواع تولیدات دامی است.

بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان فارس، چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۳۵ نفر است که از این آمار، ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را جامعه عشایری تشکیل‌ می‌دهند. عشایر فارس متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر ممسنی و هشت طایفه مستقل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول