مدل تاب‌آوری شهرداری همدان در کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری ارائه می‌شود


مدل تاب‌آوری شهرداری همدان در کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری ارائه می‌شود

همدان- ایرنا- سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان گفت: مدل تاب‌آور سازی شهرداری همدان در هفتمین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری در کشور اندونزی به عنوان یک مدل الگو برتر معرفی و ارائه خواهد شد.

محمد جواد زارعی روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهردار همدان ۲۳ ماه می برابر با دوم خردادماه بنا به دعوت رسمی و با هزینه دفترکاهش ریسک بحران سازمان ملل برای شرکت در این کنفرانس جهانی و ارائه مدل تاب آوری، حاکمیت و مدیریت شهرداری به کشور اندونزی سفر می کند.

وی در خصوص موضوع و اهداف این کنفرانس جهانی، اظهار داشت: در این کنفرانس که با حضور شهردارانی از شهرهای مختلف جهان برگزار می شود شهردار همدان به عنوان یکی از سه سخنران اصلی، مدل تاب آورسازی شهر همدان را ارائه خواهد کرد.

سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان درباره علت انتخاب همدان به عنوان مدل برتر در زمینه تاب آور سازی، گفت: این انتخاب به سه دلیل شامل تلاش ها و اقدامات آگاهانه شهرداری در زمینه تاب آور سازی، انتخاب همدان به عنوان دبیرخانه کشوری در زمینه تاب آوری و مدل تاب آوری حاکمیت و مدیریت انجام شده که برای این دیار و مدیریت شهری یک افتخار محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس هر سه سال یکبار توسط دفتر کاهش ریسک بحران سازمان ملل برگزار می شود، افزود: یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس بازنگری در زمینه راهبردهای مدیریتی در راستای کاهش تلفات طبیعی و انسان ساز است که هفتمین دوره آن در شهر بالی کشور اندونزی برگزار خواهد شد.

زارعی اظهار داشت: تمامی هزینه های مرتبط با این سفر بر عهده دفتر کاهش ریسک بحران سازمان ملل است و مدیریت شهری هیچ هزینه ای را برای حضور و مشارکت دراین همایش پرداخت نمی کند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب مدیریت شهری همدان در حوزه تاب آور سازی، گفت: فرهنگ بالای مشارکت و همکاری دستگاههای مختلف از جمله شهرداری، استانداری، برق ، گاز، آب و مخابرات موجب تحقق مدل تاب آور سازی شهر همدان به عنوان یک مدل نمونه ملی و بین المللی شده است.

به گفته وی، در تاب آور سازی شهر ایمنی شهر و شهروندان جزو برنامه ها و اولویت‌های مهم محسوب می شوند که همین موضوع موجب معرفی این مدل به عنوان نمونه در بین تمام کشورهای جهان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام