نحوه تماس با سازمان تعزیرات حکومتی چگونه است؟


نحوه تماس با سازمان تعزیرات حکومتی چگونه است؟

رکنا اقتصادی: سازمان تعزیرات حکومتی مانند سایر مراجع و محاکم رسیدگی در ایران، 2 مرحله رسیدگی اولیه یا بدوی و تجدیدنظر دارد. مرجع بدوی آن مرجعی است که تخلفات گزارش‌شده را رسیدگی کرده و حکم صادر می‌کند. مرجع تجدیدنظر نیز در صورت اعتراض به آرای مرجع بدوی، وظیفه رسیدگی مجدد دارد.

به گزارش رکنا، سازمان تعزیرات حکومتی از زمان اصلاح قانون نظام صنفی در سال ۹۲ بسیاری از اختیارات خود را از دست داد و برخلاف انتظارات و تصورات مردم، این سازمان دیگر مرجع بازرسی از بازار نیست بلکه اصناف و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، مرجع بازرسی، نظارت و کشف تخلف هستند و تعزیرات تنها مرجع رسیدگی به تخلفات است.

وظیفه‌ای که طبق اظهارات احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات در شرایط جنگ اقتصادی کافی نیست و نمی‌تواند در مدیریت بازار اثربخش باشد. به این ترتیب مبنای ورود سازمان تعزیرات حکومتی در بازار براساس ماده ۱۹ آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی در قالب شعب سیار است که در محل تخلف با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف حاضر می‌شود.

محدودیت وظایف قانونی باعث شده تا سازمان تعزیرات حکومتی سازوکارهای جدیدی به روسای سه قوه پیشنهاد کند که براساس آن بازرسان این سازمان بتوانند بدون حضور نمایندگان سایر نهادهای نظارتی مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی بر بازار نظارت داشته باشند یعنی روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی این اختیار را داشته باشند که مستقیم در بازار حضور پیدا کنند و در همان محل وقوع تخلف موضوع را رسیدگی و حکم را صادر و اجرا کنند. البته هنوز این امر محقق نشده است و تا اصلاح قانون یا اجازه سران قوا فعالیت سازمان تعزیرات منحصر به رسیدگی به تخلفات است.

سازمان تعزیرات حکومتی مانند سایر مراجع و محاکم رسیدگی در ایران، ۲ مرحله رسیدگی اولیه یا بدوی و تجدیدنظر دارد. مرجع بدوی آن مرجعی است که تخلفات گزارش‌شده را رسیدگی کرده و حکم صادر می‌کند. مرجع تجدیدنظر نیز در صورت اعتراض به آرای مرجع بدوی، وظیفه رسیدگی مجدد دارد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهده گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و اختفای کالا، عرضه خارج از شبکه کالا، تقلب، عدم درج قیمت و خودداری از عرضه کالا و... این موارد را به سازمان تعزیرات گزارش کنند و سازمان تعزیرات نیز قانونا صلاحیت پیگیری آن‌ها را دارد.

برای ثبت شکایات، مردم می‌توانند هرگونه تخلف را به سامانه www.t۱۳۵.ir یا شماره گویای ۱۳۵ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اطلاع‌ دهند.

ورود شما را به پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی خیرمقدم عرض می کنیم. امیدواریم به اطلاعات و موارد درخواستی خود در این پایگاه دسترسی پیدا کرده باشید. بسیار خوشحال و ممنون خواهیم شد، چنانچه نظر ارشادی، اصلاحی و تکمیلی خود را ارسال کنید و یا هرگونه ایراد و مشکل مشاهده شده در این پایگاه را به ما اطلاع دهید.

ثبت شکایات سازمان تعزیرات حکومتی صرفا از طریق تارنمای www.t135.ir، شماره تماس 135 و سامانه پیامکی 300000135 قابل انجام است)

آدرس پستی: خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به خیابان زرتشت، جنب سینما آفریقا (نبش کوچه شهید عتیقی نژاد).

کد پستی: 1415855151

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی