راه همنشینی با امام زمان(عج)/ افقی که زندگی منتظران را هدفدار می‌کند


راه همنشینی با امام زمان(عج)/ افقی که زندگی منتظران را هدفدار می‌کند

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه انتخاب افق، زندگی را هدف‌دار می‌کند، گفت: در افق‌های دنیوی انسان تا به دنیا می‌رسد، می‌گوید: همین بود! اما افقی هم هست که با آن می‌توان در همین دنیا همنشین امام زمان(عج) شد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» درباره ویژگی های زندگی مهدوی، اظهار کرد: برای تغییر و رشد کردن در زندگی باید افق داشته باشیم، باید بدانیم برای مثال 10 سال یا 20 دیگر کجا هستیم و به چه مقامی دست می یابیم؟..

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: امام زمان(عج) در دعای افتتاح افقی از همه چیز زیباتر مقابل ما گشوده اند و تاکید دارند فقط برای ظهور من دعا نکنید بلکه برای خودتان هم دعا کنید: «وَ تَجْعَلُنَا فى‌ها مِنَ‌ الدُّعَاةِ‌ إِلَى طَاعَتِکَ‌ وَ الْقَادَةِ‌ إِلَى سَبِیلِکَ‌» یعنی در آن (عصر ظهور)، ما را از دعوت‌گران به سوی طاعتت و پیش‌آهنگان راهت قرار دهی.

وی تصریح کرد: یعنی ای منتظران بگویید: خدایا! من می خواهم در حکومت جهانی مهدی فاطمه(س) رهبر باشم. یک جمله شیطانی وجود دارد که می گوییم ما کجا و امام زمان(عج) کجا؟ این جمله واقعاً شیطانی است و باعث می شود ما عقب‌گرد کنیم در حالی که باید دائما بگوییم: خدایا من می خواهم در حکومت حضرت حجت(عج) رهبر شوم.

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: شما خیلی پرتوان باشید در دولتی وزیر، وکیل، استادتمام و آیت الله می شوید تا کی و کجا پیش می رویم؟ اما اگر بخواهیم در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) رهبر باشیم آنگاه یک خانم خانه دار هم چنین نقشی را ایفا می کند و دیگر نمی گوید عمر ما به تکرار گذشت و به جایی نرسیدیم.

وی اضافه کرد: اساساً به جایی رسیدن یعنی چه؟ چه کسی به جایی رسیده است؟ وجود مقدس امام صادق(ع) در دعای شریف عهد به ما یاد می دهند که صبح ها دست به دعا برداریم و عرضه کنیم: «فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی» این باید افق ما باشد.

حجت الاسلام کفیل ابراز کرد: اینچنین می توان در همین دنیا همنشین امام زمان(عج) و امام حسین(ع) شد، وجود افق، زندگی را هدف دار می کند، در افق های دنیوی انسان تا به دنیا می رسد، می گوید همین بود!

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امیرمومنان(ع) می فرمایند: امور دنیا را بشنوی بهتر از دین است اما دیدن آخرت بهتر از شنیدنش است ... باید توجه داشت افق‌مان را معنوی و اخروی کنیم تا غصه‌دار نشویم و وقتی به هدفی رسیدیم بگوییم این همان چیزی بود که می خواستم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس