دستگاه سنجش آلودگی هوای بم از اسفندماه خراب است


دستگاه سنجش آلودگی هوای بم از اسفندماه خراب است

کرمان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بم از خرابی دستگاه سنجش آلودگی هوای این شهرستان از اوایل اسفند سال گذشته خبر داد.

جواد اماندادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه سنجش آلودگی هوای بم سال ۹۸ خریداری شد و شرکت طرف قرارداد به مدت ۲ سال وظیفه نگهداری و سرویس دهی این دستگاه را برعهده داشت.

وی افزود: به دلیل اینکه مدت قرارداد ۲ ساله بود اواخر بهمن سال گذشته قرارداد به پایان رسید و محیط زیست کرمان باید تامین اعتبار برای سرویس دهی دستگاه را انجام می داد.
اماندادی بیان کرد: اعتبار لازم توسط دستگاه های متولی به محیط زیست بتازگی ابلاغ شده است ‌و به دلیل اینکه قطعه معیوب مصرفی بوده باید قطعه لازم خریداری شود.
رییس اداره محیط زیست بم خاطرنشان کرد: ادارات دولتی برای خرید هر وسیله ای باید در سامانه ستاد ایران ثبت سفارش انجام دهند تا وسیله مورد نیاز خود را به نازل ترین قیمت خریداری کنند.
اماندادی با اشاره به خرید در سامانه ستاد ایران توضیح داد: ادارات دولتی فقط اجناس داخلی را باید از طریق این سامانه خریداری کنند و با توجه به اینکه دستگاه سنجش هوا خارجی است باید منتظر شویم که وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعلام کند این دستگاه ها مشابه داخلی ندارد تا بتوانیم خرید انجام دهیم.
به گفته وی شهرهایی که دستگاه پایش هوا ندارند در زمان آلودگی هوا می توانند براساس گزارش علوم پزشکی و محیط زیست که براساس دید افقی نظر می‌دهند تصمیم گیری کنند.
اماندادی می گوید ذرات معلق در هوا جزو پارامترهای فعال شاخص آلایندگی هوا در بم است و دیگر پارامترها مانند گازهای دی اکسیدکربن، مونوکسیدکربن و اکسیدهای ازت غیرفعال هستند.
رییس محیط زیست بم اظهارداشت: برای فعال شدن دیگر پارامترها باید اعتبارات لازم توسط مسئولان شهرستانی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا شهرستان بم در سال گذشته تنها ۱۵۰ روز هوای قابل قبول داشته است. از صبح امروز نیز بم و دیگر مناطق شرقی و مرکزی استان کرمان درگیر پدیده گردوغبار هستند.
شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید