ارزش افزوده اداره مالیات به شهرداری اصفهان پرداخت نشده است


ارزش افزوده اداره مالیات به شهرداری اصفهان پرداخت نشده است

اصفهان_ایرنا_ رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارزش افزوده قانونی اداره مالیات استان از ابتدای سال جاری تاکنون به شهرداری اصفهان پرداخت نشده است.

به گزارش ایرنا، محمد نورصالحی، روز یکشنبه در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآوری سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: دو ماه از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد اما هنوز هیچ رقمی بابت ارزش افزوده ۴ درصدی قانونی بودجه شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده امور مالیاتی پرداخت نشده است.

وی افزود: پرداخت نشدن این حق مسلم قانون تجمع عوارض به شهرداری، سیستم اداره شهری اصفهان را با مشکل مالی مواجه کرده است که از استاندار اصفهان درخواست می‌کنیم تا این موضوع به بحران تبدیل نشده است در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به سفر آتی ریاست جمهوری به اصفهان اشاره و تصریح کرد: شورای شهر اصفهان ۳۰ مطالبه برای ارائه به ریاست جمهوری آماده کرده که مهمترین آن احیای رودخانه زاینده رود و جاری شدن دائمی آن است.

وی توسعه شرکت دانش بنیان برای غلبه به صنایع آلاینده، فرونشست زمین و پیش بینی راه‌حل، تکمیل سامانه دوم آب آشامیدنی اطراف اصفهان با ظرفیت پنج میلیون نفر جمعیت را بخشی از مطالبات شورای شهر اصفهان از ریاست جمهوری برشمرد.

نورصالحی، فعال‌کردن پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_ تهران با گذشت ۱۲ سال از آغاز آن را از دیگر مُطالبات پارلمان شهری اصفهان از رییس دستگاه اجرایی کشور ذکر کرد و گفت: انتظار داریم این پروژه تا پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری به بهره‌برداری برسد.

وی توسعه گردشگری، رونق صنایع دستی، تکمیل سالن همایش بین‌المللی سران در اصفهان، کمک به راه‌اندازی موزه بزرگ شهر اصفهان، تکمیل دهکده المپیک شمال شهر، تکمیل محور ورودی رینگ چهارم، کمک برای خرید اتوبوس شهری، رفع گرفتاری زیست محیطی، کمک به شهرداری و شهرسازی برای تحقق ساخت خانه ارزان در بافت فرسوده شهر، قرار گرفتن در قُطب دانش بنیان در جهت تحقق شعار سال، توجه به اشتغال جایگزین و توسعه گلخانه‌ها و صنایع غیر آب بَر و احداث نیروگاه خورشیدی را در زُمره مهمترین مُصوبات شورای شهر اصفهان برای سفر ریاست جمهوری به اصفهان اعلام کرد.

نورصالحی همچنین گفت: شهرداری اصفهان گام بزرگی را در راستای حذف هرگونه رانت اطلاعاتی و سودجویی در مسیر صدور پروانه‌ها برداشته است که از ابتدای تیر جاری، صدور پروانه بصورت غیرحضوری مُحقق می شود.

جانباز و عضو اسبق ادوار شورای شهر اصفهان نیز در این نشست که به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر به شورای شهر دعوت شده بود، گفت: مدیریت موزه دفاع مقدس اصفهان مانند سایر شهرها از جمله تهران باید توسط شهرداری اداره شود.

سردار کریم نصر افزود: شورای شهر همیشه در اداره شهر پیشتاز بوده اما باید اقتدار این نهاد حفظ شود و سایر مسوولان، خود متقاضی همکاری با شورا و برگزاری جلسات برای رفع معضلات شهری باشند.

عضو دیگر شورای شهر اصفهان در ادامه این جلسه با تاکید به اینکه دشمن بدنبال تفرقه انداختن بین استان‌ها و اقوام مختلف است، بیان داشت: موضوع بی‌آبی اصفهان و واکنش ناآگاهانه برخی از مسوولان استان‌های مجاور موجب مصاحبه‌های غیرکارشناسی شده است.

محمدرضا فلاح افزود: دشمن درصدد ایجاد تفرقه بین اقوام و استان‌های مختلف کشور است و موضوع بی‌آبی می‌تواند امکان سوء‌استفاده دشمن را فراهم و بُغض و کینه مردم را نسبت به هم بیشتر کند لذا همه استان‌های مجاور باید مُتحد باشند و دولت نیز برای مدیریت یکپارچه آب ورود پیدا کند تا جلوی انشقاق مردم گرفته شود.

ضرورت شناسایی ظرفیت بافت فرسوده مناطق پانزده‌گانه اصفهان

عضو دیگر شورای شهر اصفهان هم در این نشست از شهرداری خواست تا نسبت به تعیین تکلیف بافت فرسوده اصفهان جدی‌تر باشد و نهضت مسکن‌سازی توسط معاون درآمد بر شهرداری تشکیل شود.

رسول میرباقری گفت: ستاد بازآفرینی بافت فرسوده باید در تمام مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان تشکیل تا ظرفیت‌های موجود شناسایی و احیاء شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...