قاچاقچی دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال در اردبیل جریمه شد


قاچاقچی دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال در اردبیل جریمه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه 47 میلیارد ریالی قاچاقچی دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال بیت‌کوین در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی رحیمی‌آذر روزیکشنبه گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط تعداد ۴۸ دستگاه ماینر پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: با ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی موضوع به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی و صدور حکم صادر شد.

وی اظهارکرد: با توجه به گزارش اولیه ماموران نیروی انتظامی و اظهارات ضد و نقیض متهم و سایر شواهد و قراین اتهام انتسابی محرز و شعبه فرد خاطی را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت ۴۷ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس