خراسان رضوی سرد می‌شود


خراسان رضوی سرد می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به ورود سامانه جوی از روز گذشته، شاهد کاهش دما در این استان هستیم به گونه ای که دمای هوای شهر مشهد امروز و در گرمترین ساعات به 22 درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته هفت درجه کاهش را نشان می‌دهد.

آذر رضایی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این در حالی است که در شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۲ تا ۲۹ درجه سلسیوس در نوسان بود.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوای ۲ درجه و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی و ساکنان بردسکن نیز شاهد وزش باد با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت بوده اند.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: دیروز استان تحت تاثیر ناپایداری جوی بود که منجر به بارش رگباری و وزش باد شدید شد. این بارش‌های رگباری به خصوص در نیمه شمالی استان منجر به ایجاد رواناب و شکل گیری سیل در کلات شد.

رضایی پور افزود: امروز این سامانه از شرق استان خراسان رضوی خارج و در پی آن بارشها متوقف می‌شود و تا آخرین روزهای هفته جاری بارشی در استان نخواهیم داشت و تنها در نیمه شمالی و ارتفاعات استان شاهد بارش‌های ضعیف و پراکنده خواهیم بود.

وی با اشاره به این که وزش باد نیز تا اواخر وقت امروز ادامه دارد افزود: در برخی نقاط استان و از جمله مناطق باد خیز جنوب و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد به همراه گرد و خاک و کاهش دید خواهد بود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود روز سه شنبه گرمترین روز در هفته کنونی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟