امام جمعه سمنان: انتشار دلنوشته‌های مادر شهدا مصداقی از جهاد تبیین است


امام جمعه سمنان: انتشار دلنوشته‌های مادر شهدا مصداقی از جهاد تبیین است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: از مادر شهید محمد طحان چوبمسجدی که با انتشار دل‌نوشته‌هایش زمینه‌ الگو گرفتن جوانان را فراهم کرده است، قدردانی می‌کنم و این کار مصداقی از جهاد تبیین است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز یکشنبه در ویژه برنامه «روایت مادری» آیین تجلیل از مقام مادر شهید و نقد و بررسی کتاب «مادر که باشی» نوشته مرصع کاظمیان مادر شهید طحان چوبمسجدی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان سمنان ابراز داشت: خداوند می‌فرماید من جانشین شهید در خانواده‌اش هستم و هرکس خانواده شهدا را خوشحال کند، من را خوشحال کرده است و هرکس آنان را خشمگین کند من را خشمگین کرده است.

وی افزود: ما در قبال خانواده‌هایی که فرزندانشان را تقدیم نظام کردند وظیفه سنگینی داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: امیر طحان، دیگر فرزند این خانواده نیز پیش از این بر اثر حادثه از دنیا رفته بود و صبر و بردباری خانواده شهید طحان در فراق ۲ فرزندشان، از مصادیق عنایت خداوند به این خانواده است.

مطیعی بیان کرد: روزی پدر شهید طحان گفت هیچ خواسته‌ای جز دیدار مقام معظم رهبری نداریم و این خواسته نشان دهنده اوج بزرگواری این پدر است.

وی افزود: امید مقام معظم رهبری به جوانان، به دلیل وجود الگوهایی مانند شهید طحان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به نزدیکی سالروز آزادی خرمشهر گفت: همانگونه که آن زمان جوانان برای دفاع از کشور و انقلاب خود به جبهه رفتند، امروز شهدای مدافع حرم نیز خارج از مرزها از کشور و کیان نظام و انقلاب دفاع کردند.

مطیعی بیان کرد: شهدا و خانواده‌هایشان نیازمند تجلیل و یادبود ما نیستند بلکه ما باید از آنان الگو بگیریم و نیازمند دعاهای آنان هستیم.

۲۵ شعر در خصوص کتاب «مادر که باشی»سروده شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این آیین گفت: انگیزه برگزاری ویژه برنامه روایت مادری به این دلیل است که اولین بار یکی از شاعران به نام نغمه مستشار نظامی، اشعاری در خصوص مادر شهدا سرود و مقام معظم رهبری این سروده‌ها را تحسین کردند و گفتند ای کاش در همه کشور اجرا شود.

محمد طاهریان گفت: این توصیه رهبر معظم انقلاب انگیزه‌ای شد که در اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان به مادر شهدا پرداخته شود.

وی افزود: مادر شهید طحان چوبمسجدی، اولین مادر شهیدی است که خودش دست نوشته دارد و به خاطرات شهیدش می‌پردازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: توسط شاعران منتخب استان سمنان ۲۵ اثر در خصوص این کتاب و شخصیت مادر شهید طحان سرودند که به صورت کتاب چاپ می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شهید طحان چوبمسجدی، دومین شهید جبهه مقاومت از شهر سمنان بعد از شهید حسن شاطری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران