ملوانان در یک قدمی لیگ برتر


ملوانان در یک قدمی لیگ برتر

رشت - ایرنا - هفته سی و یکم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور از امروز غروب آغاز می شود که تیم ملوان‌ بندرانزلی در صورت کسب پیروزی برابر حریفش و از آن طرف توقف آرمان گهر، به لیگ برتر صعود خواهد کرد.

به گزارش ایرنا در جریان این رقابتها ، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک دیدار خانگی رو در روی استقلال ملاثانی قرار می‌گیرد و تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان نیز باید در یک بازی خارج از خانه رو در روی قشقایی شیراز قرار گیرد.

با توجه به شرایط جدول رده‌بندی و وضعیت تیمها در این جدول، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در صورت کسب پیروزی برابر استقلال ملاثانی و عدم پیروزی تیم آرمان گهر، ملوانان به لیگ برتر صعود می‌کنند تا در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی، جشن صعود به لیگ برتر را برپا کنند.

همچنین تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان نیز باید در شیراز به مصاف تیم قشقایی برود که پیروزی این تیم در این بازی خارج از خانه نیز، دور از دسترس نیست که اگر شهرداری آستارا بتواند در این بازی به برتری برسد، در جدول صعود خواهد کرد و حتی در نیمه اول جدول قرار می‌گیرد.

هم‌اینک ملوان به همراه مس کرمان در صدر جدول قرار دارند و با توجه به فاصله ۱۲ امتیازی ملوان با آرمان گهر سیرجان که در رتبه سوم جدول قرار گرفته است و همچنین با وجود چهار بازی باقیمانده به پایان این رقابتها، تیم ملوان در صورت کسب پیروزی در این هفته و توقف آرمان گهر، صعود ملوان به لیگ برتر قطعی خواهد شد.

لزوم بازی هدفمند ملوان

یکی از کارشناسان برجسته فوتبال گیلان و کشور در خصوص بازیهای این هفته نمایندگان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با هدف بازی می‌کند و برای صعود به لیگ برتر مشکلی ندارد.

امید هرندی افزود: البته ملوانان از سال گذشته برای صعود به لیگ برتر برنامه‌ریزی کردند و هم اینک نیز با استفاده از نیروهای بومی در کادر فنی و همچنین با جذب بازیکنان شاخص، توانست نتایج بسیار خوبی را کسب کند و در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفته است.

وی که سالها به عنوان سرمربی تیمهای گیلانی را در لیگ‌های مختلف هدایت کرد، ادامه داد: گرچه تیم ملوان در چند دیدار نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و به دلیل تفاضل گل در رتبه دوم قرار گرفته، اما شرایط این تیم بسیار ایده آل است و با پیروزی برابر استقلال ملاثانی، گام بلندی برای صعود به لیگ برتر خواهد برداشت.

وی بیان کرد: البته ملوان در دیدار برابر استقلال ملاثانی نباید وارد حاشیه شود و بازی عادی خود را ارایه دهد و اگر ملوانان بتوانند توان بدنی خود را تا پابان بازی حفظ کنند، به راحتی می توانند برابر استقلال ملاثانی به پیروزی برسند.

این کارشناس فوتبال گفت: از سوی دیگر احتمال دارد که از سوی تیم حریف و کادرفنی آنان، مشکلات و حاشیه هایی ایجاد شود که در این راستا، کار کادرفنی ملوان بسیار مهم است و آنان باید بازیکنان را از لحاظ روحی روانی آماده این دیدار کرده باشند تا علاوه بر اینکه کادرفنی خود وارد حاشیه نشود، بازیکنان نیز در این مقوله ورود نکنند.

هرندی اضافه کرد: هر چقدر بازیکنان ملوان با صبر و حوصله بازی کنند و عجله‌ای برای گلزنی نداشته باشند، بهتر و راحت‌تر می‌تواند در این بازی خانگی خود نتیجه بگیرد و با توجه به شرایط موجود، ملوان می‌تواند حتی با اختلاف چند گل در این بازی به برتری برسد.

به هر حال با توجه به اینکه آرمان گهر نیز دیدار سختی را مقابل شمس آذر باید انجام دهد، احتمال از دست دادن امتیاز برای این تیم بسیار زیاد است و به همین دلیل ملوانان باید با حوصله در دیدار خانگی خود مقابل استقلال ملاثانی صف آرایی کنند تا با پیروزی برابر این تیم و همچنین توقف احتمالی آرمان گهر، جشن صعود خود به لیگ برتر را برپا کنند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا پایان هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور با کسب ۶۲ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس کرمان در رتبه دوم جدول قرار دارد و استقلال ملاثانی نیز با کسب ۳۶ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد.

شهرداری آستارا بدور از استرس در شیراز

کاپیتان و دروازبان اسبق تیم منتخب گیلان به دیدار خارج از خانه شهرداری بندرآستارا نیز اشاره و اظهار کرد: گرچه این تیم باید در شیراز مقابل تیم قشقایی قرار گیرد اما این نماینده گیلان بدون استرس در این میدان حضور خواهد یافت که این می‌تواند برگ برنده یاران پایان رافت در این بازی باشد.

وی افزود: هم اینک شهرداری آستارا دغدغه سقوط را ندارد و از سوی دیگر نمی‌تواند به لیگ برتر صعود کند و به همین دلیل این تیم بدون هرگونه استرس و حاشیه‌ای، در دیدار برابر قشقایی شیراز حضور خواهد یافت و حتی می تواند در این بازی خارج از خانه به پیروزی نیز دست یابد.

هرندی ادامه داد: البته تیم قشقایی نیز قابل پیش‌بینی نیست، زیرا این تیم در یک دیدار خانگی نتیجه بازی را واگذار می‌کند اما در یک بازی خارج از خانه به پیروزی می‌رسد و به همین دلیل قشقایی تیم خطرناکی است و بازی با اینگونه تیمها بسیار دشوار است.

ملوانان در یک قدمی لیگ برتر

وی بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط ۲ تیم در جدول رده بندی، قشقایی شیراز تلاش می‌کند تا در بازی خانگی خود برابر شهرداری آستارا به پیروزی برسد تا بتواند به میانه‌های جدول صعود کند که این امر فرصت خوبی برای شهرداری آستارا است تا با استفاده مناسب از ضدحملات و همچنین جلوکشیدن مدافعان قشقایی، دروازه این تیم را باز کند و با پیروزی از میدان مسابقه خارج شود.

هرندی خاطرنشان کرد: به هرحال تیم شهرداری آستارا بدون استرس در این دیدار حضور خواهدیافت و گرچه کسب نتیجه مساوی نیز راضی‌کننده است، اما پیروزی نیز دور از دسترس نیست و اگر پایان رافت سرمربی شهرداری آستارا از لحاظ روحی روانی تیم خود را به خوبی مهیای این بازی کرده باشد، کسب سه امتیاز این دیار برای شهرداری آستارا دور از دسترس نیست.

تا پایان هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با کسب ۳۹ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد و قشقایی شیراز نیز با کسب ۳۷ امتیاز در مکان دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

با توجه به بازهای هفته سی و یکم و شرایط موجود در جدول رده بندی، ملوانان در صورت کسب پیروزی خانگی مقابل استقلال ملاثانی ، حتی می‌توانند جشن صعود خود را برپا کنند که البته لازمه پیروزی در این بازی به گواه کارشناسان ، پرهیز از حاشیه است و این تیم باید با صبر و حوصله تا پایان نود دقیقه برنامه داشته باشد و شهرداری آستارا نیز می‌تواند بدون استرس در دیدار خارج از خانه خود نتیجه قابل قبولی را کسب و حتی پیروز شود.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که در نهایت ۲ تیم برتر این مسابقات به لیگ برتر صعود می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق