‍ فرماندار همدان بر تسهیل شرایط فعالیت قانونمند خانه مسافرها تاکید کرد


‍ فرماندار همدان بر تسهیل شرایط فعالیت قانونمند خانه مسافرها تاکید کرد

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: برای ساماندهی خانه مسافرها باید از تجربه سایر استان ها استفاده کرد و در گام نخست باید شرایط دریافت مجوز و فعالیت قانونمند این اماکن برای حضور گردشگران تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی محمدی روز یک‌شنبه در نشست ساماندهی خانه مسافرهای شهر همدان افزود: با توجه به اینکه همه مسافرها توانایی مالی برای اقامت در مراکز اقامتی و هتل ها را ندارند، فعالیت خانه مسافرها یک مزیت محسوب می شود که البته باید فعالیت آنها در چارچوب قانون ساماندهی شود.

وی حضور افراد برای جذب گردشگر خانه مسافرها در حاشیه میادین و خیابانهای شهر را نامناسب دانست و تاکید کرد: می توان با استفاده از ظرفیت مشاوران املاک و پیش بینی سامانه ای مشخص در فضای مجازی و با یک شماره تلفن مشخص این وضعیت را اصلاح کرد.

فرماندار همدان ادامه داد: با توجه به بهبود شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا و افزایش شمار سفرها باید شیوه نامه های ابلاغی به میراث فرهنگی در خصوص نحوه فعالیت خانه مسافرهای تحت قرارداد با یک شرکت گردشگری واجد شرایط با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی اجرایی شود.

محمدی با بیان اینکه در بحث ساماندهی خانه مسافرها باید اقدام سلبی و ایجابی مدنظر باشد، گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده باید با موارد خلاف قانون در این خصوص برخورد و در مقابل زمینه فعالیت قانونمند و درست این اماکن فراهم شود.

به گفته وی، در گام نخست باید بستر مناسب برای فعالیت قانونمند خانه مسافرها فراهم و تسهیل و با هماهنگی مرجع قضایی با هر گونه فعالیت غیرمجاز و خارج از ضوابط در این حوزه برخورد قانونی شود.

در این نشست که با حضور مدیرانی از میراث فرهنگی، مرجع قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، اتحادیه مشاورین املاک و سازمانهای مردم نهاد فعال در بخش گردشگری برگزار شد، وضعیت فعالیت خانه مسافرها بررسی و مشکلات و راهکارهای پیشنهادی دراین زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان