18 روستای کبودرآهنگ از دستگاه آب شیرین کن برخوردار شدند


18 روستای کبودرآهنگ از دستگاه آب شیرین کن برخوردار شدند

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهره مندی 18 روستای شهرستان کبودرآهنگ از آب شیرین و بهداشتی، با راه اندازی دستگاه‌های آب شیرین کن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بختیاری فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساختار زمین شناسی و کاهش منابع آب، موجب شور شدن آب برخی از روستاهای شهرستان کبودرآهنگ شده که دنبال برطرف کردن این موضوع، اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از دستگاه‌های آب شیرین کن یکی از راهکارها به منظور رفع شوری آب است، اظهار داشت: تعداد ۱۰ دستگاه آب شیرین کن با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، از محل اعتبارات استانی خریداری و در اختیار این روستاها قرار داده شد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: از این تعداد تاکنون سه دستگاه در روستاهای آبمشکین، عبدالمومن و آقکند نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته و هفت دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.

وی خاطرنشان کرد: هشت دستگاه آب شیرین‌کن دیگر نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستاهای بخش گل تپه شهرستان کبودرآهنگ در مرحله نصب و راه اندازی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: از این تعداد ۲ دستگاه در روستاهای دارقشلاق و جگنلو نصب و راه اندازی شده و ۶ دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.

وی اظهار داشت: این دستگاه‌ها تاکنون در روستاهای قهورد علیا، قهورد سفلی، چورمق، قباق تپه کرد، کهریز باباحسین و نگارآباد راه اندازی و نصب شده است.

بختیاری فر خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این دستگاه‌ها، ۱۸ روستا با جمعیتی بیش از ۱۳ هزارو ۳۸۴ نفر، می توانند از آب شرب شیرین و بهداشتی استفاده کنند.

۸۲۷ روستای همدان از خدمات آبفا بهره می برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص