استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای تسریع در تهیه نقشه کاداستری و حدنگاری


استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای تسریع در تهیه نقشه کاداستری و حدنگاری

تهران- ایرنا- رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این سازمان شرح وظایف و ماموریت هایی در زمینه تهیه نقشه های کاداستری و حدنگاری دارد و با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس امید داست در قالب یک تفاهم نامه، از ظرفیت این شرکت ها استفاده کنیم.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، حسن بابایی امروز به همراه محمدعلی شجاعی رییس سازمان امور اراضی کشور و تعدادی از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس و بازدید از بخش‌های مختلف این پارک بر استفاده از ظرفیت این شرکت ها برای توسعه و تقویت فعالیت های این سازمان تاکید کرد.

وی در بازدید از مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها در پارک فناوری پردیس، درمورد نحوه تعریف همکاری‌های دوجانبه و تأمین نیازهای فناورانه و ایجاد امکان بومی‌سازی اقلام مورد نیاز این سازمان بحث و تبادل‌ نظر کرد.

بابایی بیان کرد: در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه در سازمان ثبت اسناد و املاک با مدیریت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، چندین راهبرد مرتبط با شرکت های دانش بنیان را می توان احصا کرد، در بحث هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیندها که ناگزیر به انجام آن هستیم می توانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه بر استفاده تمام بخش های دستگاه قضایی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در جلسه شورای عالی قضایی که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرح وظایف و ماموریت هایی در زمینه تهیه نقشه های کاداستری و حد نگاری دارد و با توجه به بازدیدی که از شرکت‌های پارک فناوری پردیس داشتیم امیدواریم بتوانیم در قالب یک تفاهم نامه، از ظرفیت این شرکت ها استفاده کنیم. این موضوع می‌تواند به تسریع در موضوع نقشه برداری و عکس های دقیق به ما کمک کنند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این بازدید گفت: به زودی شاهد گسترش تعاملات میان شرکت های دانش بنیان و این سازمان خواهیم بود و آینده بسیار درخشانی را به کمک شرکت های دانش بنیان در این حوزه رقم خواهیم زد.

پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری کشور در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد. تاکنون بیش از ۴۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پذیرفته شده‌اند. پردیس نوآوری، ‌ دانش، ‌ کارآفرینی و فاز چهار پارک، در کنار دانشگاه ناحیه نوآوری پردیس، بخش‌های مختلفی از فازهای توسعه ای پارک فناوری پردیس هستند که با افق توسعه ۱۰۰۰ هکتاری، ‌ «ناحیه نوآوری پردیس» را شکل خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت