بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)


موبنا – گوشی ‌های گیمینگ به نوعی خاص هستند، قیمت‌شان سر به فلک کشیده و در ایران هم به همین راحتی پیدا نمی‌شوند! به همین دلیل ما در جدیدترین مقاله خود به سراغ چند گوشی برای بازی رفته‌ایم که در دسته تلفن‌های گیمینگ قرار نمی‌گیرند اما قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی آن‌ها (در رده قیمتی خودشان) در حد یک تلفن مخصوص بازی است. سعی کردیم در هر رده قیمتی و...

موبنا – گوشی ‌های گیمینگ به نوعی خاص هستند، قیمت‌شان سر به فلک کشیده و در ایران هم به همین راحتی پیدا نمی‌شوند! به همین دلیل ما در جدیدترین مقاله خود به سراغ چند گوشی برای بازی رفته‌ایم که در دسته تلفن‌های گیمینگ قرار نمی‌گیرند اما قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی آن‌ها (در رده قیمتی خودشان) در حد یک تلفن مخصوص بازی است. سعی کردیم در هر رده قیمتی و حتی مدل‌های ارزان قیمت نیز بهترین گوشی‌ها برای بازی کردن را معرفی کنیم تا همه افراد با هر بودجه‌ای بتوانند به خواسته خودشان برسند.

پیش از هر چیز ابتدا از شما می‌خواهیم تا نگاهی به مقاله ما در رابطه با راهنمای کامل خرید گوشی‌های گیمینگ بیندازید و بدانید که چه چیزی در مشخصات یک گوشی برای گیمرها از اولویت بالایی برخوردار است.اگر به‌دنبال خرید بهترین گوشی‌ گیمینگ با بودجه مشخصی هستید، در این مطلب قدرتمندترین و سرسخت‌ترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران برای تجربه ساعت‌ها بازی‌کردن را به شما معرفی می‌کنیم.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت سخت‌افزار‌های به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند و بهبودهای نرم‌افزاری متعدد بیش از هر زمان دیگری شاهد قدرت‌نمایی گوشی‌های گیمینگ از شرکت‌های مختلف هستیم. بسیاری از گوشی‌های گیمینگ حاضر در بازار توانایی رقابت با کنسول‌های بازی جیبی و قابل‌حمل همانند نینتندو سوییچ را دارند. از‌ این‌رو در انتخاب گوشی‌های گیمینگ قدرتمند گزینه‌های بسیار زیادی پیش‌رو شما قرار دارد، اما نکته مهم این است که باتوجه به‌هزینه‌ای که برای خرید گوشی گیمینگ خواهید پرداخت، بهترین گزینه ممکن از تمامی جنبه‌ها را انتخاب کنید.

وقتی که صحبت از بازی‌کردن با گوشی می‌شود، از جمله اولین امکانات ضروری یک گوشی گیمینگ، یک صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت بسیار بالا و نرخ‌نوسازی زیاد است تا از لحاظ بصری بهترین تجربه ممکن را برای کاربران به ارمغان بیاورد. مورد مهم دیگر، باتری گوشی است؛ بی‌شک اجرای بازی‌ از فعالیت‌های سنگین با پردازش فراوان به حساب می‌آید، این بدین معناست که گوشی گیمینگ مدنظر شما باید از یک باتری حجیم به‌همراه قابلیت شارژ سریع بهره‌مند باشد. امکانات جانبی دیگری مانند برخورداری از قابلیت‌های نرم‌افزاری مختص بازی، بلندگوهای استریو و برخورداری از سیستم خنک‌کننده کارآمد در تجربه بازی شما تاثیر درخورتوجه‌ای خواهد داشت.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

در زمان خرید گوشی گیمینگ، علاوه‌بر نکاتی که بالاتر گفته شد مهم‌ترین بخش، بررسی مشخصات سخت‌افزاری گوشی است. در قلب مشخصات سخت‌افزاری گوشی، تراشه اصلی آن قرار دارد که همراه‌با پردازنده گرافیکی بار پردازش‌های سنگین بازی‌ها را بر دوش دارند. به‌طور خلاصه اصلی‌ترین مواردی که در این بخش باید به‌آنها توجه کنید برخورداری از پردازنده اصلی و گرافیکی قدرتمند، باتری پرظرفیت، حافظه کافی رم، نمایشگر بزرگ با نرخ‌نوسازی بالا، ویژگی‌های نرم‌افزاری به‌روز مانند رابط‌کاربری و گیم‌لانچر مناسب و خنک‌کننده پاسخگو برای حفظ عملکرد پردازشی هستند که تمامی این موارد همراه با توضیحات بسیار کامل‌تری در مقاله راهنمای کامل خرید گوشی گیمینگ شرح داده‌ایم.

بهترین گوشی‌ های گیمینگ در بازه ‌های قیمتی مختلف

در این مقاله، بهترین گوشی‌های گمینگ در رده‌های قیمتی مختلف را به‌ترتیب از ارزان‌ترین تا گران‌قیمت‌ترین مدل لیست کرده‌ایم و توضیحات کاملی از هر گزینه در اختیار شما قرار می‌دهیم. باتوجه به نوسانات لحظه‌ای و ناپایداری در قیمت گوشی‌ها، در این فهرست قیمت گوشی‌ها را درج نکرده‌ایم اما تمام پیشنهادات پیش‌رو بهترین‌ها درمقایسه با مدل‌های هم‌قیمت به شمار می‌آیند.

پوکو X3 پرو

اولین و اقتصادی‌ترین گوشی هوشمند گیمینگ پیشنهادی این فهرست، پوکو X3 پرو است. این مدل از معدود گوشی‌های این رده قیمتی است که از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ به‌عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند. در این محدوده قیمتی گوشی‌های دیگری نظیر شیائومی نوت ۸ پرو و نوت ۹ پرو نیز حضور دارند اما از لحاظ عملکردی و قدرت‌پردازشی تراشه اصلی و گرافیکی، پوکو X3 به‌مراتب قدرت بیش‌تری در اختیار دارد و بسیاری از بازی‌های محبوب موبایل را می‌تواند با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ‌فریم خوب اجرا کند. به‌عنوان مثال در نوت ۹ پرو تراشه اسنپدراگون ۷۴۰ جی به‌کار رفته که عملکرد آن دربازی‌ها در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸۶۰ پوکو X3 تقریبا برابر با نصف است.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با کیفیت ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حاشیه کم، نمای بزرگی از بازی را دراختیارتان می‌گذارد و درکنار نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتزی صفحه‌نمایش می‌توانید بازی‌ها را به‌صورت روان باکیفیت بالا تجربه کنید. بالاترین نسخه پوکو X3 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود که از بابت فضای‌ ذخیره‌سازی بازی‌های حجیم، خیالتان را کاملا راحت می‌کند. داشتن جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، بلندگوهای استریو و البته باتری پرظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع 33 وات، همگی ارزش خرید این گوشی را افزایش می‌دهند.

نقاط قوت:

سخت‌افزار بسیار قوی با قیمت اقتصادی نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر داشتن سیستم خنک‌کننده‌ی مایع بلندگوهای استریو نداشتن حفره بزرگ دوربین

نقاط ضعف:

دوربین‌های اصلی نه‌چندان کارآمد نداشتن گواهی قوی ضدآب

پوکو F3

با اختصاص دادن بودجه بیشتر می‌توانید یک مدل قدرتمندتر از خانواده پوکو تهیه کنید. پوکو F3 از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ جی قدرت می‌گیرد که در مقایسه با پوکو X3 پرو درتمامی زمینه‌های عملکردی در حین بازی مانند سرعت کلاک بیشتر و مصرف کمتر باتری بهتر عمل می‌کند. از دیگر امکانات جالب این گوشی گیمینگ سیستم خنک‌کننده مایع آن است که به پایداری عملکرد پردازنده زیر بار سنگین کمک شایانی می‌کند و پس از گذشت مدتی از بازی نگران داغ‌شدن بیش‌از حد دستگاه و افت نرخ‌فریم نمی‌شوید.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

گوشی پوکو F3 نسبت به مدل‌های پیشین خود مانند پوکو F2 پیشرفت‌های شایان توجه‌ای داشته؛ نمایشگر امولد با برخورداری از نرخ‌نوسازی 120 هرتز و روشنایی تا سقف ۱۳۰۰ و به‌همراه داشتن بلندگوهای استریو از جمله امکانات برتر آن نسبت به‌مدل‌های قبل‌تر هستند. هرچند دربخش عملکردی شاهد ارتقا درخور توجهی نیستم و در این بخش بسیار نزدیک به سری‌های قبلی خود است. جلو و پشت گوشی به محافظ شیشه‌ای مجهز شده‌اند اما بدنه گوشی پلاستیکی است. نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری و داشتن استاندارد سطح پایین ضدآب بودن از نکات منفی این گوشی گیمینگ اقتصادی هستند.

نقاط قوت:

نمایشگر امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز داشتن تراشه قدرتمند حافظه داخلی و رم زیاد (8/256) شارژ سریع 33 وات

نقاط ضعف:

نبود جک 3.5 میلی‌متری هدفون نداشتن درگاه کارت‌حافظه جانبی

شیائومی 11T Pro

شیائومی سال گذشته، یکی از بهترین مدل‌های اقتصادی گیمینگ خود را همراه‌ با امکانات بی‌شمار و فوق‌العاده به بازار عرضه کرد. باوجود مشخصات درخشانی از گوشی نظیر صفحه‌نمایش AMOLED بزرگ ۶.۶۷ اینچی با نرخ‌نوسازی 120 هرتزی و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن درکنار طراحی زیبای گوشی با بدنه فلزی و حفاظت از پنل جلویی با محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس ویکتوس، وجود همچین برچسب قیمتی برای گوشی شما را شگفت زده می‌کند. شیائومی 11 تی پرو به‌لطف پردازنده اسنپدراگون 888، امتیازات قابل‌توجه‌ از بنچمارک‌‌های معتبر دریافت کرده است و بی‌تردید درتجربه بسیاری از بازی‌ها با نرخ‌فریمی بالاتر از ۶۰ شما را ناامید نمی‌کند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

افزون‌بر قدرت مثال‌زدنی تراشه اصلی دستگاه، برخورداری از گیم‌لانچر اختصاصی شیائومی، یعنی گیم‌توربو سبب شده تا گوشی هنگام بازی قادر به بهره‌گیری از تمام توان سخت‌افزاری دستگاه باشید. در این مدل نیز باتری از ظریفت بالای ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت برخوردار است که قابلیت شارژ 120 واتی دارد. یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی پشتیبانی از فناوری 5G است که البته شاید برای بسیاری از کاربران درون ایران فعلا اهمیت چندانی نداشته باشد. بنابرین با خرید این گوشی نه‌تنها از یک وسیله گیمینگ قدرتمند بهره‌مند می‌شوید، همچنین گوشی با بدنه‌ای آلومینومی و شیشه‌ای صاحب می‌شوید که حس پریمیوم بودن را به کاربر القا می‌کند.

نقاط قوت:

نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی پشتیبانی از دالبی ویژن استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888 بدنه مقاوم شیشه‌ای-آلومینیومی شارژدهی مناسب باتری پشتیبانی از فناوری 5G

نقاط ضعف:

نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون عدم پشتیبانی از کارت‌حافظه جانبی

سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

خوشبختانه سامسونگ مدلی اقتصادی‌تر با کیفیت ساخت اندکی کم‌تر و نه‌چندان پر زرق‌وبرق اما با مشخصات سخت‌افزاری تقریبا برابر از خانواده کهکشانی گلکسی S21 برای طرفداران خود تولید کرده است. این سری FE در بخش‌های مختلفی از خانواده خود ضعیف‌تر است اما در بخش‌های مهم برای یک گوشی برای بازی با برادرهای بزرگ خود یکسان عمل می‌کند. اولین ویژگی چشمگیر این گوشی اقتصادی محبوب نمایشگر 6.4 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X آن با دقت‌رنگی بسیار بالاست که به‌زیبایی هرچه تمام، بازی‌های مختلف را تا نرخ‌فریم ۱۲۰ هرتز برای شما به‌تصویر می‌کشد. پردازنده به‌کار رفته در دستگاه، اسنپدراگون 888 است که درکنار پردازنده گرافیکی Adreno 660 به‌خوبی شاهد درخشش عملکردشان در بازی‌های موبایل هستیم. گلکسی S21 FE نه‌تنها یک تجربه گیمینگ بی‌نظیر را به کاربران ارائه می‌دهد، بلکه تمامی امکانات جذاب لازم یک گوشی هوشمند را درخود جای داده است.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

شاید پلاستیکی بودن قاب پشتی گوشی به‌مذاق برخی کاربران خوش نیاید اما درعوض، دربخش سخت‌افزاری آن را جبران کرده است. داشتن گواهی معتبر IP68 ضدآب بودن گوشی را تضمین می‌کند و دوربین سه‌گانه گلکسی S21 FE که کیفیت بسیار بالایی در عکاسی و فیلم‌برداری دارد درکنار وجود حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر، به ارزش‌خرید این محصول می‌افزایند. اگر بخواهیم معایب گوشی را بگوییم، عمر باتری نه‌چندان زیاد، نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از جمله مواردی هستند که می‌توان به‌آنها اشاره کرد.

نقاط قوت:

دارای استاندارد IP68 و مقاومت دربرابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به‌مدت 30 دقیقه پردازنده اصلی و گرافیکی قدرتمند وزن و ابعاد مناسب بدنه گوشی با کیفیت بالا نمایشگر 120 هرتز از نوع سوپرامولد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

نقاط ضعف:

باتری نه‌چندان پرظرفیت با شارژ 25 وات فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون قاب پلاستیکی پشت گوشی

سامسونگ گلکسی S22 5G

بی‌تردید وجود یکی از سه‌پرچم‌دار جدید سامسونگ دراین فهرست، برای شما چندان غیرمنتظره نبود، چراکه سری S22 سامسونگ درتقریبا همه بخش‌های کلیدی یک گوشی‌هوشمند بسیار عالی عمل کرده‌اند و درزمینه گیمینگ نیز سنگ‌تمام گذاشته‌اند. دلیل انتخاب مدل پایه به جای نسخه پلاس یا اولترا دراین فهرست، قیمت کمتر آن باوجود مشخصات سخت‌افزاری و امکانات بسیار نزدیک به دو مدل دیگر است. درحقیقت تفاوت اصلی این‌ گوشی‌ها در دوربین‌ و کیفیت نمایشگر آنهاست، اما درسایر بخش‌ها به‌ویژه تراشه اصلی یکسان هستند. همانطور که پیش‌تر هم گفته شد این تراشه پرچم‌دار کوالکام جز قدرتمندترین تراشه‌های به‌کار رفته در گوشی‌های اندرویدی به‌حساب می‌آید. بنابرین درهنگام اجرای بازی‌ها، نرخ‌فریم ۶۰ را با پشتیبانی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر به‌راحتی می‌توان تجربه کرد.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

باتری گلکسی S22 درقیاس با دو نسخه دیگر کمی کم‌حجم‌تر است اما سرعت شارژ یکسانی دارند، هر سه مدل دارای حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر هستند و هر سه با داشتن استاندارد IP68 ضدآب هستند. طراحی‌ساخت گلکسی S22 جز زیباترین‌ها دربین تمامی اسمارت‌فون‌ها است و خوشختانه عملکرد گوشی در طول زمان بازی به‌لطف سیستم خنک‌کننده پایدار بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. درست است‌که سری S22 بهترین پرچم‌داران سامسونگ تابه‌امروز به‌شمار می‌آیند اما معایبی نظیر شارژ نه‌چندان سریع ۲۵ واتی، نبود شارژ در جعبه گوشی، عدم پشتیبانی از کارت‌حافظه جانبی این گوشی را از صفت بی‌نقص بودن دور می‌کنند.

نقاط قوت:

نمایشگر بزرگ با قابلیت‌های فراوان و نرخ نوسازی زیاد بهره‌گیری از پردازنده قدرتمند اگزینوس 2200 داشتن بلندگوهای استریو داشتن گواهی معتبر IP68 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب

نقاط ضعف:

عدم وجود شارژر در جعبه گوشی باتری ضعیف

وان‌پلاس 10 پرو

وان‌پلاس درسال‌های اخیر با عرضه گوشی‌های قدرتمند و دارای امکانات بی‌شمار رقابتی جدی را با شرکت‌های بزرگ مثل سامسونگ، شیائومی و اپل به‌راه انداخته که پرچم‌داران این شرکت چینی درخط مقدم آن قرار دارند. درهمین ابتدای کار به سراغ سخت‌افزار و عملکرد گوشی می‌رویم؛ تراشه اصلی به‌کار برده شده در وان‌پلاس 10 پرو اسنپدراگون 8 نسل 1 از شرکت کوالکام است که نیازی به‌تعریف عملکرد قوی آن در اجرای بازی‌ها نیست. پردازنده گرافیکی همراه‌ با اسنپدراگون، Adreno 730 است که درزمینه رندر و بهره‌وری از انرژی بهبود‌های درخورتوجهی داشته است. گذشته از عملکرد فوق‌العاده گوشی در بخش سخت‌افزار، وان‌پلاس طراحی بسیار زیبایی برای این پرچم‌دار پرافتخار خود درنظر گرفته و از لحاظ کیفیت بدنه نیز با‌ به‌کارگیری محافظ شیشه‌ای در جلو و عقب گوشی و فریم آلومنیومی حس یک گوشی پرچم‌دار و همه‌چیز‌تمام را به کاربران خود منتقل می‌کند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

وان‌پلاس 10 پرو با داشتن نمایشگر فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی و کیفیت ۱۴۴۰، گواهی IP68 جهت مقاومت دربرابر نفوذ آب، بدنه سبک‌تر نسبت به برخی از دیگر گزینه‌های این فهرست و بلندگوهای استریو باکیفیت تجربه رضایت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. باتری 5000 میلی‌آمپرساعت گوشی را می‌توان به‌ دو روش شارژ 80 وات باسیم و ۵۰ وات بی‌سیم شارژ کرد که برای بسیاری از گیمرها تحسین‌برانگیز است اما حجم نسبتا کم سبب شده وان‌پلاس 10 پرو از نظر باتری درمقایسه با رقبای خود کمتر به‌درخشد.

نقاط قوت:

نمایشگر با وضوح بالا، حاشیه کم و نرخ نوسازی 120 هرتز شارژ سریع 80 وات سخت‌افزار بسیار قدرتمند داشتن استاندار رسمی IP68 برخورداری از بلندگوهای استریو

نقاط ضعف:

داغ شدن درصوت بازی‌کردن طولانی‌مدت نبود جک 3.5 میلی‌متری هدفون دوام کمتر باتری نسبت به رقبا

بهترین گوشی ایفون برای بازی: آیفون ۱۳ پرو مکس

در واقع آیفون ۱۳ پرو مکس به‌عنوان گوشی شناخته می‌شود که بیشتر امکانات و ویژگی‌های برتر گوشی‌های هوشمند را درخود جای داده است. سری آیفون برای تجربه گیمینگ سابقه خوبی دارد و هماهنگی بی‌نظیر بین سخت‌افزار و نرم‌افزار باعث می‌شود تجربه خوبی را از بازی کردن با پیشرفته‌ترین گوشی‌هوشمند اپل تابه‌امروز داشته باشید. کیفیت بالای محصولات اپل همواره زبان‌زد خاص‌وعام بوده و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز از این قاعده مستثنی نیست، پنل پشتی و جلویی تماما با شیشه محافظتی پوشیده شده‌اند و جنس بدنه از استیل ضد زنگ است.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

وظیفه عملیات‌های پردازشی بازی‌ها برعهده پردازنده خارق‌العاده اختصاصی اپل، یعنی A15 Bionic است که توانایی اجرای همه بازی‌های روز موبایل با بالاترین تنظیمات‌گرافیکی و نرخ‌فریم پایدار را دراختیار دارد. یکی از پیشرفت‌های حائزاهمیت برای گیمرهای موبایل در آیفون ۱۳ پرو مکس درمقایسه با نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۲، نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایشگر است که در سری آیفون ۱۲ این مقدار ۶۰ هرتز بود. باتمام این توصیفات آیفون ۱۳ باوجود قیمت بالایش دربرخی از زمینه‌ها ممکن است عده‌ای از کاربران را دلسرد می‌کند. باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ کمتر نسبت‌به رقبا، وزن نسبتا زیاد، نبود درگاه USB-C و بریدگی زیاد نمایشگر از این دسته موارد هستند که درنظر داشتن آنها درزمان خرید گوشی مزیت بزرگی محسوب می‌شود. این ارتقاها نسبت به نسل آیفون باعث شده تا بتوان این گوشی را به عنوان بهترین گوشی آیفون برای بازی دانست.

نقاط قوت:

داشتن پردازنده فوق‌العاده قدرتمند A15 Bionic بلندگوهای استریو گواهی معتبر IP68 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب حافظه داخلی بسیار زیاد در بالاترین نسخه (یک ترابایت) نمایشگر باکیفیت و نرخ نوسازی 120 هرتز

نقاط ضعف:

بریدگی زیاد در بالای نمایشگر ظرفیت کم و شارژ کم‌سرعت باتری وزن زیاد گوشی فاقد جک 3.5 میلی‌متری

بهترین گوشی برای بازی: زد‌تی‌ای نوبیا Red Magic 7

اگر به دنبال بهترین تجربه گیمینگ بر روی گوشی‌‌ها هستید، رد مجیک 7 یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. این گوشی فقط برای هدف گیمینگ طراحی و ساخته شده است. وجود قدرتمندترین تراشه بازار یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 در یک گوشی گیمینگ بسیار واجب است. اما این گوشی توانسته این کار را به یک لول دیگر نیز ببرد، نه تنها از تراشه نام برده شده استفاده می‌کند بلکه با اورکلاک کردن، نسبت به دیگر گوشی‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند عملکردی بهتر را ارائه می‌کند. بلکه در کنار این تراشه تا 18 گیگابایت رم نیز قرار داده شده است تا تراشه، تنها بخش متمایز کننده این گوشی با رقیبان نماند. با استفاده از اسپیکرهای استریو، این گوشی صدایی بی‌نقص را هنگام بازی کردن در اختیار شما میگذارد که با جرعت می‌توان گفت اسپیکرهای این گوشی جزو بهترین‌ها در بازار ایران است. صفحه نمایش گوشی 6.8 اینچی از نوع امولد با نرخ به‌روز رسانی 165 هرتزی است که بازهم با بخشی دیگری از گوشی مواجه هستیم که نسبت به رقیبان برتری دارد.

بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف (+عکس)

تنها بخشی که می‌توان از آن ایراد گرفت، باتری کم حجم گوشی است که با داشتن 4500 میلی‌آمپر ظرفیت شاید برای استفاده‌های دیگر خوب باشد اما این مقدار برای یک گوشی برای بازی کم محسوب می‌شود و از رقبای خود عقب می‌ماند. گوشی جدید زد‌تی‌ای در دو نسخه چینی و جهانی عرضه می‌شود که تنها فرق آن‌ها در سرعت شارژ شدن است. نسخه چینی از شارژ سریع 120 واتی و نسخه جهانی از شارژ سریع 65 واتی استفاده می‌کنند. این گوشی از نرخ به‌روز رسانی 500 هرتزی برای تاچ استفاده می‌کنند که باعث می‌شود هرچه سریع‌تر به لمس‌های شما واکنش نشان دهد. این گوشی گیمینگ بوده اما با داشتن دوربین سه‌گانه قابل قبول از آن برای امور عکاسی نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که موجودی این گوشی در بازار کم است و شاید برای خرید آن کمی به مشکل بخورید.

نقاط قوت:

نمایشگر بزرگ با حاشیه کم، وضوح بالا و رفرش‌ریت 120 هرتز برخورداری از قدرتمندترین پردازنده درمیان گوشی‌های اندرویدی با اورکلاک رم و حافظه تا 18 و 512 گیگابایتی با سرعت بالا در بالاترین نسخه گوشی شارژ سریع باسیم 120 یا 65 واتی داشتن جک 3.5 میلی‌متری بلندگوهای استریو

نقاط ضعف:

باتری با ظرفیت کم منبع: آی تی رسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی