500 میلیاردریال برای تکمیل زیرگذرهای راه‌آهن در 2 روستای قرچک اختصاص یافت


500 میلیاردریال برای تکمیل زیرگذرهای راه‌آهن در 2 روستای قرچک اختصاص یافت

قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرگذرهای محمدآباد و داودآباد با راه‌آهن سراسری تهران - مشهد اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات ۲ زیرگذر روستاهای محمدآباد و داودآباد با راه‌آهن سراسری تهران – مشهد که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد، اظهار داشت: راه‌آهن سراسری تهران - مشهد با عبور از جنوب شهرستان، مسیرهای ورودی روستا و شهرک صنعتی قرچک را قطع می‌کند که در گذشته، با احداث سه زیرگذر، بخشی از مشکل تردد خودروها به مناطق جنوبی رفع شد.
وی افزود: با توجه به اجرای خطوط ۳ و ۴ قطار حومه‌ای در مجاورت راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، لازم است تا تردد خودروها یا از روی پل روگذر و یا زیرگذرهای احداث شده صورت گیرد و باید، ایستگاه‌های سوزنبانی جمع شود، لذا اجرای ۲ طرح مهم زیرگذر روستاهای محمدآباد و داودآباد از گذشته در دستور کار قرار گرفت که وجود برخی از معارضین، تکمیل آن را سال‌ها با تأخیر مواجه ساخته است.
فاتحی‌نژاد خاطرنشان کرد: وجود برخی از تأسیسات زیربنایی در محل اجرای این ۲ طرح باعث شده تا روند تکمیل آن با کندی همراه شود لذا از دستگاه‌های مختلف درخواست می‌شود تا ضمن عمل به وظایف سازمانی ،بر اساس مسئولیت اجتماعی نیز امور را سرعت ببخشند و در تحقق مطالبات بحق مردم کم توقع این منطقه سهیم شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید استاندار تهران و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این ۲ طرح و رفع معارضین موجود اختصاص داد که این اعتبا ردر اختیاره اداره کل راه‌آهن استان تهران قرار دارد.
فرماندار قرچک ادامه داد: قطعا با رفع معارضین موجود، بخش مهمی از روند اجرای این طرح به سرانجام رسیده و می‌توان امیدوار بود که در کمترین زمان این ۲ زیرگذر تکمیل شده و زیر بار ترافیک رود.
به گزارش ایرنا، طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین - گرمسار که از مصوبات دولت نهم بود، پس از چندین بار جابجا شدن مجری طرح از شرکت مترو و راه‌آهن جمهوری اسلامی، طی سال‌های گذشته به عنوان قطار حومه‌ای و با اجرای خط سوم و تردد روزانه چندین رام قطار از تهران تا گرمسار افتتاح شد.
اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران - ورامین - گرمسار با چندین معارض مواجه است که مهمترین آن‌ها، تقاطع‌ راه‌آهن با ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک است که سال‌ها به دلیل عدم تأمین خواسته مدیریت شهری قرچک، اجرای پروژه‌های روگذر و زیرگذر، با مشکل مواجه شده بود.
با برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شهرستان قرچک و راه‌آهن جمهوری اسلامی، موضوع احداث زیرگذر داودآباد و روگذر محمدآباد مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب مسئولان شهری قرچک قرار گرفت ولی از سال گذشته تا کنون روند اجرای آن به دلیل وجود برخی از معارضین متوقف شده و این امر باعث شده مردم برای تردد به روستاها مجبور باشند از ایستگاه سوزنبانی و روی ریل‌ها عبور کنند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید