بانوان آلیش‌کار مازندرانی چهار مدال در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کردند


بانوان آلیش‌کار مازندرانی چهار مدال در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کردند

ساری – ایرنا – رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران با درخشش بانوان آلیش‌کار مازندرانی در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب چهار مدال توسط آن ها قهرمان آسیا شد.

عسگری محمدیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا که از ۲۸ اردیبهشت در قرقیزستان آغاز شد امروز با قهرمانی تیم ملی آلیش بانوان ایران در بخش تیمی به پایان رسید که سهم بانوان آلیش‌کار مازندرانی در کسب این قهرمانی بسیار پررنگ بود.

وی افزود: تیم ملی آلیش بانوان ایران با کسب یک طلا، چهار نقره و یک برنز قهرمان این رقابت‌ها شد که از این ۶ مدال چهار مدال توسط بانوان مازندرانی کسب شد.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: از ۶ وزن مسابقات در پنج وزن بانوان آلیش‌کار مازندرانی برای تیم ملی کشتی آلیش روی تشک رفتند که در نهایت سارا علیپور در وزن ۷۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید، سپیده بابایی در وزن ۵۵ کیلوگرم و سحر غنی‌زاده در وزن ۷۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و فاطمه فتاحی در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد.

محمدیان گفت: در رده‌بندی تیمی هم ایران با ۱۱۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و تیم‌های قرقیزستان و ازبکستان به ترتیب با ۱۱۲ و ۹۴ امتیاز دوم و سوم شدند.

وی اظهار کرد: حدود ۸۰ زن در مازندران به صورت حرفه‌ای کشتی آلیش را دنبال می‌کنند. خوشبختانه پشتوانه‌سازی در این استان روند مناسبی دارد و آلیش‌کاران خوبی در مازندران داریم که می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند.

در این مسابقات علاوه بر چهار آلیش‌کار مازندرانی که روی سکو رفتند، الهه روزبه نیز از مازندران در وزن ۶۵ کیلوگرم حضور داشت. هدی نقیبی از مازندران نیز به عنوان مربی در این مسابقات تیم ملی را همراهی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!