200 عنوان برنامه گرامیداشت آزادی خرمشهر در همدان اجرا می‌شود


200 عنوان برنامه گرامیداشت آزادی خرمشهر در همدان اجرا می‌شود

همدان - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: همزمان با ایام چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشر 200 عنوان ویژه برنامه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «مهدی ظفری» روز یک‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر، اظهار داشت: به‌مناسبت سی و نهمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و همسو با اهداف و سیاست‌های کلان کنگره دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان اجرای ۲۰۰ برنامه‌ با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در استان پیش بینی شده است.

200 عنوان برنامه گرامیداشت آزادی خرمشهر در همدان اجرا می‌شود

وی با اشاره به اینکه برنامه های ابلاغی ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز آزادی خرمشهر با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا ۸۰ یادواره شهید در قالب «آبروی محله» در شهر همدان اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه سوم خرداد برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که این روز بزرگ و مهم برای همیشه در تاریخ این سرزمین اسلامی باید باقی می ماند، افزود: عملیات بیت‌المقدس فکر و راهبرد دشمن را از حالت تهاجمی به دفاعی تغییر داد.

سردار ظفری با بیان اینکه سال گذشته استان همدان با شناسایی ۱۰۰ نویسنده نوقلم به عنوان استان برتر در حوزه ادبیات دفاع مقدس معرفی شد، بر تربیت و استفاده از ظرفیت نویسندگان جوان و نوقلم و هنرمندان استان در راستای معرفی مفاهیم ایثار و شهادت تاکید کرد.

وی در خصوص نامگذاری ایام بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر نیز گفت: «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت»، «شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت» ، «ایثار و روز ولایتمداری» و «دزفول، روز مقاومت و پیروزی» نام های انتخاب شده برای بزرگداشت این ایام فرخنده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پایگاه شهید نوژه، برگزاری یادواره شهدا در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و امامزادگان، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای نمایش خیابانی، عصر شعر و خاطره و برگزاری اردوهای جهادی، توزیع بسته های معیشتی از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

سردار ظفری تصریح کرد: برنامه‌ ویژه و متمرکز با حضور ۳۰۰ فرمانده نظامی در سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود که در این برنامه ۱۵ فرمانده از گردان رزمی سپاه انصارالحسین(ع) حضور دارند و در این برنامه از خانواده شهید مازویی شهید شاخص استان همدان و با عنوان «فرمانده شهید گردان تخریب» تجلیل به عمل می آید.

200 عنوان برنامه گرامیداشت آزادی خرمشهر در همدان اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه روز سوم خرداد بازدید از باغ موزه دفاع مقدس برای همشهریان و هم استانی‌ها رایگان است، اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز همدان برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی را در این ایام در نظر گرفته است و تهیه اینفوگرافیک شهدای استان همدان، تولید نماهنگ و موشن‌گرافی را در دست اقدام دارد.

در پایان این نشست از پوسترهای روز سوم خرداد استان همدان رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403