اولین اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد


اولین اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - اولین اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور با هدف معرفی 19 شهید حقوقدان استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و مرکزی روز یکشنبه یا حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خانواده شهدا و حقوقدانان بسیجی در سرسرای بعثت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم که از پوستر اجلاسیه و سالنامه شهدای حقوقدان غرب کشور هم رونمایی شد، با اشاره به اینکه نظام ما یک نظام ارزشی است و به معاد و آخرت مردم توجه ویژه ای دارد گفت: هدف این نظام تحقق اوامر شرع مقدس است و از آنجاییکه شهدا و مجاهدت های آنان در جنگ تحمیلی جز این نظام ارزشی محسوب می‌شود لذا ما به برگزاری چنین اجلاسیه هایی نیاز داریم.

«پرویز توسلی زاده» خدمت به مردم و حل مشکلات آنان را هم یکی از اجزای اساسی نظام ارزشی دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم بارها تاکید کردند خدمت به مردم هم باید سرلوحه کار مدیران قرار داشته باشد و هرجایی که ارزش های نظام آسیب ببینند نظام و مردم آسیب می‌بینند و اتومبیل انقلاب بدون این ارزش ها نمی‌تواند حرکت کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مردمی کردن دستگاه قضایی را یکی از مهمترین خواسته های مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار داشت: امروز دادگستری استان کرمانشاه در میزان ملاقات های مردمی در کشور پیشتاز است و این در حالی است که همکاران ما با حضور در مساجد و ارتباط رودررو با مردم و رسیدگی به مشکلات آنها، در حوزه آسیب های اجتماعی هم به خوبی ورود کرده اند.

اولین اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد «پرویز توسلی زاده» رییس کل دادگستری استان کرمانشاه

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه هم در این اجلاسیه با اشاره به اینکه اولین یادواره شهدا حقوقدانان در کشور با حضور معاون قضایی دادستان در کرمانشاه برگزار شد گفت: امروز برگزاری یادواره ها و اجلاسیه ها به یک گفتمان در کشور تبدیل شده و امیدواریم شاهد برگزاری اجلاسیه ملی شهدای حقوقدان باشیم.

«رسول بهرامی پور» از فعالیت سه ماهه برای برگزاری این اجلاسیه، انتشار آثار، زندگی نامه شهدا و معرفی به جامعه حقوقی خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این اجلاسیه ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و لازم به ذکر است شهید «سلیم قنبری» رییس فقید دادگستری شهرستان روانسر هم در سال گذشته به عنوان شهید شاخص کشوری معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه حقوقدانان بسیجی در عرصه های مختلفی پیگیر حقوق تضییع شده مردم در جامعه هستند، گفت: از آنجاییکه مسیر شهدا راه عدل و عدالت است، حقوقدانان بسیجی برای افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام و انقلاب و با رصد مشکلات، با تضییع کنندگان حقوق عامه و مدیران متخلف برخورد قاطعی دارد.

اولین اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد «رسول بهرامی پور» مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه هم در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: دبیرخانه این اجلاسیه سه ماه را به برگزاری این اجلاسیه اختصاص داده است تا با اقدامات فرهنگی و انتشار مطالبی، فرهنگ و زندگی این شهدا را به جامعه معرفی کند.

سردار «محمد قنبری» با اشاره به اینکه در هر جایی از شهدا کمک بگیریم همه مشکلات و موانع جامعه برطرف می‌شود، اظهار کرد: شهدا با خدا معامله کردند و این برنامه ها برای ماست تا تلنگری به خود بزنیم و در مسیر پر پیچ و خم زندگی به اهداف عالی بشری برسیم.

اولین اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد سردار «قنبری» جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه

در انتهای این مراسم از پوستر اجلاسیه، سالنامه و آلبوم و لوح یادبود شهدای حقوقدان غرب کشور رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس