طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی چینی


طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی چینی

طرز تهیه مرغ پرتقالی چینی خوشمزه و مجلسی آسان و مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی چینی

مواد لازم برای تهیه مرغ پرتقالی

سینه مرغ یا فیله مرغ ۲ عدد

آب پرتقال ۳ لیوان پیاز ۱ عدد کره ۵۰ گرم زعفران دم کرده به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم آبلیمو یا شکر به مقدار لازم

مرحله اول : مرینت کردن مرغ

مرغ ها را شسته و به تکه ها دلخواه خرد کنید سپس با نمک و زعفران و فلفل سیاه و کمی پودر سیر خوب مزه دار کنید و برای یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله دوم : تفت دادن مرغ

پیاز را شسته و رنده ریز کنید سپس داخل قابلمه با حجم گنجایش مناسب کمی روغن به همراه کره ریخته تا داغ شود سپس پیاز ها را ریخته و در حد سبک شدن تفت می دهیم سپس تکه های مرغ مزه دار شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت بدهید در قابلمه را گذاشته اجازه دهید مرغ با آب خودش پخته شود در حین پخت زعفران دم کرده به مرغها اضافه کنید تا مرغ پرتقالی خوش رنگی داشته باشید و هرچند گاهی مرغ ها را زیر و رو کنید تا کاملا پخته شوند.

مرحله سوم : اضافه کردن آب پرتقال

پرتقال ها را وسط به دو نیم کرده و با کمک آب مرکبات گیر آنها را گرفته ( دقت کنید پوست نازک روی پرتقال داخل آب پرتقال نرود تا باعث تلخی شود) سس پرتقالی حتما باید غلیظ باشد پس پالپ پرتقال ها را نیز اضافه کنید و دور نریزید وقتی مرع پخته شد آب پرتقال را اضافه کرده و در قابلمه را می گذاریم زیر حرارت را کم می کنیم تا آب پرتقال به خرد مرغ ها برود سپس در انتها سس را بچشید اگر نیاز بود کمی آبلیمو و اگر نه کمی شکر بنا به ذائقه خود اضافه کنید وقتی سس پرتقالی غلیظ شد مرغ پرتقالی ما حاضر است همراه با برنج کته و سالاد میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مرغ پرتقالی خوشمزه

اگر پرتقال های استفاده شده ترش بود حتما از شکر استفاده کنید تا طعم ملس داشته باشد.

آب پرتقال اگر از ابتدا به مرغ ها اضافه کنید باعث تلخی می شود. هرچقدر آب پرتقال پالپ تری به مرغ اضافه کنید سس شما غلیظ تر می شود. می توانید مقدار کمتری آب پرتقال اضافه کنید و آب مرغ بیشتر باشد. حتما سعی کنید خودتون در منزل آب پرتقال تهیه کنید تا مرغ خوشمزه تری داشته باشید.

منبع: ببین و بپز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته