استاندار چهارمحال و بختیاری:طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها باعث شکوفایی اقتصاد می‌شود


استاندار چهارمحال و بختیاری:طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها باعث شکوفایی اقتصاد می‌شود

شهرکرد -ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی به ویژه شهدای روحانی استان، گفت:طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها باعث پویایی و شکوفایی اقتصاد می‌شود و روحانیون پرچمدار تبیین اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه باشند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در آیین تجلیل از ۸۱ شهیدروحانی استان به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم در نجات اقتصاد بیمار کشور است که هیچ دولتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حاضر به اجرای این طرح اقتصادی نشده بود و دولت سیزدهم با شجاعت طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها را در دستور کار قرار داد و آن را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور اعلام کرده است برای اجرای این طرح آبروی خود را به میدان آورده است تا اقتصاد ایران را نجات دهد، اظهار داشت: اجرای این طرح بزرگ اقتصادی در نخستین سال فعالیت دولت مردمی، یک کار مهم است تا توزیع عادلانه یارانه‌ها بین مردم به ویژه نیازمندان انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت توانسته است گام‌های مؤثری در حوزه‌های مختلف مانند خرید واکسن، کنترل بیماری کرونا، کاهش مالیات تولیدکنندگان و همچنین زیرپوشش قراردادن افراد فاقد بیمه انجام دهد که اجرای این طرح‌ها به خصوص طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نیازمند اغنا سازی افکار عمومی و اطلاع‌رسانی است و روحانیون به عنوان پرچمداران اطلاع رسانی و اغناءسازی افکار عمومی نقش اثرگذاری را برعهده دارند.

به گفته وی، دشمن به شدت با جنگ نرم به دنبال ضربه‌زدن به نظام و ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام است که با جهاد تبیین این کار بزرگ اقتصادی دولت را می‌تواند اطلاع‌رسانی کرد.

استاندار چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه عشایر و روحانیون نقش اثرگذاری در دفاع‌مقدس داشتند، اظهار داشت: عشایر نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند و سلحشوری، شجاعت و فداکاری را در همه عرصه‌ها داشتند و به پاسداشت این رشادت‌ها نخستین کنگره ملی ۱۰ هزارشهید جامعه عشایری در استان برگزار خواهد شد.

حیدری به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیون پرچمداری این نهضت بزرگ را برعهده داشتند و در همه مسائل نقش مهم و اساسی و برجسته داشته‌اند و در دوران دفاع مقدس در هر گُردانی که یک روحانی در آن حضور داشت، رزمندگان آن دسته و گردان از شجاعت و معنویت بیشتری برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه حضور روحانیت در دفاع مقدس سرمایه بزرگی بود، گفت: با توجه به جمعیت این قشر، آمار شهدا در بین این قشر بالا بود که این نشان از روحیه ایثارگری بالا در این قشر است.

حیدری افزود: در جهاد تبیین که امروز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد نیز روحانیون پرچمدار جهاد تبیین و امانت‌دار انقلاب هستند.

وی به نقشه دشمن با اجرای پروژه ناامیدسازی مردم و جوانان اشاره کرد و گفت: دشمن با پمپاژ ناامیدی و تغییر سبک زندگی مردم و معرفی عرفان‌های کاذب و تمرکز بر مساله حجاب و حیا به دنبال ضربه‌زدن به نظام است تا سبک زندگی مردم را تغییر دهد و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: روحانیون با حضور در محله‌های مختلف برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن نقش اثرگذاری داشته باشند.

حیدری اظهار داشت:هم‌اکنون تعداد زیادی مسجد در محلات در سطح استان وجود دارد که حضور روحانی در مسجد بسیار اهمیت دارد و محور محلات مسجد و روحانی باید باشد تا معنویت در جوانان توسط این قشر تقویت شود و روحانیون باید در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

وی به شبهه‌زدایی دینی به عنوان مهمترین برنامه و سیاست روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان درصدد القاء شبهات مختلف در جامعه هستند و روحانیون در این حوزه پرچمدار باشند و اجازه ندهند که شبهه‌زدایی دشمن در زمینه ناکارآمد نشان دادن نظام بین مردم اثر داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز و همچنین برگزاری جلسات مختلف با مسوولان وزارتخانه‌ها و رییس جمهور، رییس مجلس و معاون اول رییس جمهوردر چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی برای سفر رییس جمهور به استان در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:با اجرایی شدن طرح طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، حضور وزرای اقتصادی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی در تهران برای برنامه‌ریزی، رصد و پایش این طرح ضروری بود که همین مساله باعث تغییر زمان سفر رییس جمهور به استان شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید