واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد هیچ محدودیتی ندارد


واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد هیچ محدودیتی ندارد

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت طبق تصمیم اخیر هیئت دولت، واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد هیچ محدودیتی نخواهد داشت. سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد عنوان کرد از آنجایی که از سال 1397 طرح ممنوعیت واردات خودرو به اجرا رسید، طی این سال‌ها در مناطق آزاد شاهد وارداتی هیچ نوع خودرویی نبودیم... نوشته واردات...

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت طبق تصمیم اخیر هیئت دولت، واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد عنوان کرد از آنجایی که از سال ۱۳۹۷ طرح ممنوعیت واردات خودرو به اجرا رسید، طی این سال‌ها در مناطق آزاد شاهد وارداتی هیچ نوع خودرویی نبودیم و همین موضوع برای این مناطق مشکلات زیادی را به وجود آورد و باعث شد چهره کیش و قشم که به عنوان جزایر گردشگری مهم کشور محسوب می‌شوند، خراب شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه گفته‌های خود بیان کرد از واردات سال‌های قبل فرایند ترخیص حدود 2500 دستگاه خودرو به کشور متوقف شد و آنها در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفتند. در همین راستا پیگیری‌هایی را انجام دادیم تا اگر امکان استفاده از آنها در سرزمین اصلی وجود ندارد، از آنها در مناطق آزاد استفاده کنیم. هرچند توانستیم موافقت اولیه را کسب کنیم، اما این فرایند زمان‌بر بوده و با توجه به این که جام جهانی در پیش است، درخواست کردیم تا مجوز واردات مستقیم خودرو به مناطق آزاد صادر شود.

آزادسازی واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد

سعید محمد در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد اخیرا طرح واردات خودرو در هیئت دولت به تصویب رسید و مقرر شد تا پس از اعلام شیوه نامه واردات توسط وزارت صنعت، واردات خودروهای با سقف قیمت 20 هزار دلار نیز آغاز شود. همچنین بر اساس تصمیم اخیر هیئت دولت، واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد نیز هیچ محدودیتی نخواهد داشت. در واقع مناطق آزاد پس از اعلام شیوه نامه وزارت صمت می‌توانند به شکل نامحدود به واردات خودروهای برقی بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!