موکب‌های اربعین با روحیه جهادی بازویی قوی برای امدادرسانی هستند


موکب‌های اربعین با روحیه جهادی بازویی قوی برای امدادرسانی هستند

اهواز - ایرنا - مدیرفرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: موکب‌های اربعین که یک فرهنگ جدید پایه گذاری شده هستند، با روحیه جهادی و انقلابی هم اکنون به عنوان بازویی قدرتمند برای امدادرسانی و کمک به هموطنان آسیب دیده تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا میلاد جوادی روز یکشنبه در جمع رابطان، دست اندرکاران و مسوولان شهرستانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان در اهواز افزود:موکب های اربعین هم‌اکنون با اجرای پویش باران مهر، برای آبرسانی به روستاهای محروم و فاقد آب آشامیدنی، با تامین مخازن آب رسانی ثابت و تانکرهای آب رسان به مردم شریف ایران خدمت رسانی می‌کنند.

وی گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که به عنوان کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی انجام وظیفه می‌کند با همکاری و هم افزایی موکب داران علاوه بر خدمات رسانی به زایران امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی، به عنوان نیروی خدمت رسانی به یاری محرومان، مستضعفان و نیازمندان شتافته است.

جوادی، یاری رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶، سیل زدگان خوزستان، لرستان و گلستان در فروردین ۱۳۹۸ و فعالیت‌های جهادی در سال های اخیر با ورود کرونا، تامین اقلام بهداشتی درمانی، کمک مومنانه، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی ، بازسازی و ساخت مدارس، تامین جهیزیه، تامین لوازم آموزشی و کمک آموزشی را از مهمترین موارد خدمت رسانی به هموطنان بیان کرد.

وی ادامه داد:ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با مشارکت خیران علاوه بر بازسازی و توسعه عتبات مقدسه، همچنان در امور عام المنفعه از قبیل آبرسانی به روستاها و کمک به قشرهای آسیب‌پذیر فعال است.

مدیر فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: مشارکت تقسیطی برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه براساس درخواست علاقه مندان و محبان اهل بیت(ع) که امکان مشارکت نقدی به صورت یکجا را نداشته و یا قصد پرداخت مستمر بخشی از درآمد خود برای عمل کوثرانه و صدقه جاری را دارند، صورت می‌گیرد.

جوادی بیان کرد:مشارکت تقسیطی، مشارکتی است که علاقه مندان مبالغ مورد نظر خود را در بازه‌های زمانی مورد نظر و براساس امکان مالی با هدف مشارکت در ساخت و توسعه اعتاب مقدسه به حساب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات واریز می‌کنند.

وی افزود: برای این شیوه طرح‌های مختلفی از جمله صدور دفترچه مشارکت توسط ستادهای تابعه و یا طرح "بنای نور" که به صورت قسطی با همکاری و مشارکت بانک رسالت اجرا می‌شود، وجود دارد.

جوادی ادامه داد: در طرح بنای نور برای متقاضیان از طریق بانک قرض الحسنه رسالت افتتاح حساب و بر اساس درخواست افراد تشکیل پرونده می‌شود و ردیف پرداخت اقساط در بانک تعریف می شود.

مدیر فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات افزود: مبالغ جمع آوری در هر ماه از طریق بانک برای تامین اقلام و مصالح مورد نیاز طرح های عمرانی، به ستاد پرداخت می شود.

وی ادامه داد:مشارکت غیرنقدی مردم در توسعه و بازسازی عتبات عالیات نیز با اهدای نذورات و موقوفات در قالب‌های مختلف املاک و مستغلات، مصالح و مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، محصولات کشاورزی و باغداری، دام، طیور و شیلات و یا ارایه خدمات فنی در قالب خادم افتخاری بوده است.

جوادی افزود:شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا و نبود امکان تشرف زایران به شهرهای مقدس عراق و ایجاد خلاء فرهنگی، موجب شد طرح زیارت نیابتی با هدف کمرنگ نمودن این دلتنگی ها فراهم شود تا خادمان مردم در این ستاد هر شب جمعه و در ایام زیارتی، نایب الزیاره محبان اهل بیت(ع) باشند.

وی گفت: هم اکنون زیارت نیابتی تبدیل به فرهنگ شده است و ما هر هفته بالغ بر ۵۰۰ هزار درخواست زیارت به نیابت را به ثبت رسانده و توسط خادمان، کارگران پروژه‌ها و متبرعان اعزامی انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا