گسترده‌ترین سیستم یکپارچه مدیریت انرژی ایران در شرکت انتقال گاز


گسترده‌ترین سیستم یکپارچه مدیریت انرژی ایران در شرکت انتقال گاز

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران از وجود گسترده‌ترین سیستم یکپارچه مدیریت انرژی کشور در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، غلامعباس حسینی در این باره گفت: استقرار سیستم مدیریت انرژی به صورت یکپارچه در شرکت انتقال گاز و مناطق دهگانه از اوایل سال ۱۳۹۹ و همسو با استانداردهایISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۸ ،ISO۵۰۰۰۴:۲۰۲۰ و ISO۵۰۰۰۹:۲۰۲۱ آغاز و در سال ۱۴۰۰ با موفقیت استقرار یافت.

وی با اشاره به اول خردادماه، روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، افزود: شرکت انتقال گاز ایران با تکیه بر مأموریت خود یعنی انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی و با طرح‌ریزی ارتقاء مدیریت انرژی و کربن در بالاترین سطوح، نقشه راهبردی خود برای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه را جاری کرده است.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران هدف از استقرار این استاندارد را افزون بر بهبود سیستم مدیریت انرژی، دستیابی به بهبود عملکرد انرژی (شامل بازدهی، استفاده و مصرف) اعلام و اظهار کرد: ویژگی استقرار این سیستم در شرکت انتقال گاز نسبت به دیگر شرکت‌ها، در گسترده‌گی مرز و دامنه کاربرد و رویکرد یکپارچه آن در سطح ستاد و مناطق دهگانه عملیاتی است.

حسینی تصریح کرد: همه مناطق دهگانه عملیات انتقال گاز با راهبری مدیریت برنامه‌ریزی ستادی، به صورت یکپارچه سیاست‌گذاری و راهبری شده و در مواردی از طریق شرکت پایش و ارزیابی انطباق ایران ممیزی می‌شوند.

وی همچنین از گواهینامه یکپارچه سیستم مدیریت انرژی ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۸ با پوشش همه دارایی‌های فیزیکی و تاسیسات ستاد و مناطق عملیاتی خبر داد و افزود: این موفقیت ماحصل تلاش گسترده در سطح مناطق دهگانه عملیاتی و با هدایت مدیریت برنامه‌ریزی در ستاد شرکت انتقال گاز بود که الگویی در سطح ملی محسوب می‌شود.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: توقف تخصیص بودجه سرفصل مدیریت انرژی به صورت جزیره‌ای و بدون دستاوردهای قابل توجه و در شان شرکت انتقال گاز، تغییر رویکرد کلی انتقال گاز در مدیریت انرژی به رویکرد یکپارچه، تدوین و راهبری نقشه راه استقرار سیستم مدیریت انرژی به‌طور یکپارچه در شرکت انتقال گاز در قالب چرخه دمینگ (plan-do-check-act)، شناسایی و مدیریت استعدادها و ظرفیت‌های موجود در سطح مناطق عملیاتی، تعیین کارگروه‌های مدیریت انرژی در سطح شرکت و مناطق و راهبری آنها و ایجاد بستر همکاری‌های مشترک بین مناطق دهگانه عملیاتی از جمله اقدام‌های انجام‌شده برای استقرار این سیستم به طور یکپارچه در شرکت انتقال گاز ایران بوده است.

حسینی در پایان به اقدام‌های در حال اجرا در سال ۱۴۰۱ نیز اشاره و بیان کرد: سیاست‌گذاری ارتباط بین نظام نگهداری و تعمیرات وکاربری‌های بارزانرژی، مدیریت خطرها و فرصت‌های مرتبط با سیستم مدیریت انرژی، مکانیزاسیون روند بازنگری انرژی و اقدام‌های اصلاحی، مکانیزاسیون سیستم جمع‌آوری داده‌های انرژی و پایش خطوط مبنای عملکرد انرژی و ... است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403