عاملان شرارت در اتوبان سعیدی دستگیر شدند/کشف 89 طاقه پارچه قاچاق در مرکز تهران


عاملان شرارت در اتوبان سعیدی دستگیر شدند/کشف 89 طاقه پارچه قاچاق در مرکز تهران

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری تعداد سه نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در اتوبان شهید سعیدی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت پلیس تهران، سرگرد محمد زیدی با اشاره به دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی گفت: اوایل ماه گذشته و در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در اتوبان سعیدی که منجر به مجروح شدن چند نفر به وسیله سلاح سرد (قمه) شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس با اشراف و کار گسترده اطلاعاتی، مخفیگاه این افراد شرور را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی سه نفر از عاملان اصلی این درگیری را در مخفیگاه خود در جنوب غرب تهران دستگیر کردند.

زیدی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که همگی دارای سابقه شرارت است در همان بازجویی‌های اولیه به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام شرورانه، اختلاف حساب قبلی و قدرت‌نمایی ذکر کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر سه متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند از ادامه تلاش ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر مرتبطان با این پرونده خبر داد.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و با کسانی که بخواهند این امنیت را خدشه‌دار کنند و موجب سلب آسایش و آرامش مردم شوند قاطعانه برخورد خواهد شد، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه هنجارشکنی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

دستبند پلیس بر دستان سارق محتویات خودرو
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق محتویات خودرو محله نیاوران حین سرقت خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ محمد باقر قدم زاده گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله نیاوران دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۲۳ نیاوران قرار گرفته و گشت‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران حین گشت در محله نیاوران فردی را در حال بازکردن درب خودرو سواری مشاهده کردند افزود: ماموران وارد عمل شده و سارق را که پس از سرقت قصد متواری شدن از محل داشت غافلگیر و دستگیر کردند و در بررسی اولیه از متهم تعدادی ابزار سرقت کشف و متهم به کلانتری انتقال یافت.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه با توجه به ادله و شواهد موجود به جرم خود و سرقت محتویات خودرو در محله نیاوران اعتراف و اظهار داشت در چند روز اخیر مرتکب ۱۰ فقره سرقت مشابه شده است.

قدم‌زاده با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارقان منزل با حضور بزنگاه پلیس
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان منزل قبل از ارتکاب سرقت در مقابل درب ساختمانی در حال زاغزنی خبر داد.

سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد حین گشت در محل نازی آباد به یک دستگاه خودرو سواری که ۲ نفر داخل آن بوده و دو نفر دیگر بیرون از خودرو که به نظر می رسید در حال زاغ زنی منزلی هستند مشکوک شدند و آنها را زیر نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه ماموران ابتدا پلاک خودرو را استعلام و مشخص می‌شود پلاک خودرو سرقتی است افزود: ماموران برای دستگیری متهمان اقدام ولی هر چهار متهم با استفاده از خودرو قصد متواری شدند از محل را داشتند که با یک عملیات ضربتی پلیس خودروی متهمان متوقف و راننده و یکی از سرنشینان خودرو دستگیر شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از خودرو متهمان پلاک اصلی خودرو و آلات و ادوات سرقت اعم از پیچ گوشت‌های مختلف و دیلم کشف شد که متهمان در تحقیقات اولیه به قصد خود مبنی بر سرقت منزل با همدستی دیگر متهمان اعتراف کردند.

امیری با اشاره به سوابق متعدد سارقان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

کشف ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت
سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان موتورسیکلت در محله گاندی خبر داد و گفت: سارقان به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ کیومرث حسنوند اظهارداشت: در پی افزایش سرقت موتورسیکلت در محله گاندی تهران دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی بر عهده گرفته و گشت‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات، ساعات تردد باند سه نفره که با دو موتورسیکلت برای سرقت مراجعه می‌کنند را شناسایی کردند افزود: حین گشت در نقاط جرم خیز و دارای سابقه سرقت دو موتورسیکلت با همان مشخصات را مشاهده که در کنار موتورسیکلت های پارک شده داخل پیاده رو در حال بازکردن موتورسیکلتی است که سریعا وراد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه قبل از هر اقدامی هر سه متهم دستگیر شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان آلات و ادوات سرقت کشف و متهمان ۲۷ تا ۳۲ ساله که ساکن استان البرز بودند در تحقیقات اولیه با توجه به ادله و شواهد موجود به جرم خود و سرقت موتورسیکلت در محله گاندی و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

حسنوند با اشاره به سوابق متعدد سارقان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

کشف و توقیف بیش از ۳ میلیارد ریال دخانیات در جنوب تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۹ هزار و ۵۶۰ عدد انواع تنباکو خارجی خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی در این باره توضیح داد: در راستای پایش و کنترل بازار و جلو گیری از قاچاق و احتکار کالا، ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده میدان قیام شدند.

وی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد کالاها بصورت شبانه خودروهای شوتی کالای قاچاق را از استان ها جنوبی کشور به این انبار منتقل و دپو شده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه کاراگاهان با دستور قضایی انبار یادشده را پلمب کردند افزود: در این عملیات ۱۹ هزار و ۵۶۰ بسته در مجموع یک هزار و ۱۰ کیلوگرم تنباکو قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند افزود: مبارزه با قاچاق و واردات کالا های ممنوعه همواره در دستور کار پلیس قرار داشته لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف ۸۹ طاقه پارچه قاچاق در مرکز تهران
سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۸۹ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسین مافی در این باره گفت: روز گذشته ماموران عملیات کلانتری رازی حین گشت زنی به یک وانت مزدا مشکوک می شوند و برای بررسی موضوع دستور توقف خودرو را اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه متهم به محض مشاهده ماموران با سرعت از محل متواری شد، افزود: در یک تعقیب و گریز پلیسی خودرو متوقف و ۸۹ طاقه پارچه فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل پارچه قاچاق از استان غربی کشور به قصد تحویل در بازار تهران معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را پنج میلیارد ریال اعلام کردند.

مافی با اشاره به اینکه قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور است خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !