شرایط و قوانین احتمالی واردات خودرو به ایران + جدول جزئیات و تعرفه ها


شرایط و قوانین احتمالی واردات خودرو به ایران + جدول جزئیات و تعرفه ها

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) شرایط و قوانین احتمالی واردات خودرو به ایران اعلام شد. در ادامه می‌توانید جدول جزئیات و تعرفه احتمالی واردات انواع خودروها را مشاهده کنید. طرح آزادسازی واردات خودرو اخیرا به تصویب رسید و مقرر شد وزارت صمت جزئیات آن را اعلام کند، اما تاکنون بخشنامه مربوط به واردات ماشین اعلام نشده و همین موضوع بسیاری... نوشته...

شرایط و قوانین احتمالی واردات خودرو به ایران اعلام شد. در ادامه می‌توانید جدول جزئیات و تعرفه احتمالی واردات انواع خودروها را مشاهده کنید.

طرح آزادسازی واردات خودرو اخیرا به تصویب رسید و مقرر شد وزارت صمت جزئیات آن را اعلام کند، اما تاکنون بخشنامه مربوط به واردات ماشین اعلام نشده و همین موضوع بسیاری از مشتریان و فعالان حوزه خودرو را سردرگم کرده است. در همین راستا به تازگی اطلاعاتی از جزئیات واردات خودرو منتشر شده که انتظار می‌رود همان بخشنامه اصلی وزارت صمت برای واردات ماشین باشد.

شرایط احتمالی واردات خودرو به ایران

شرایط و قوانین احتمالی واردات خودرو به ایران + جدول جزئیات و تعرفه هاشرایط و قوانین احتمالی واردات خودرو به ایران + جدول جزئیات و تعرفه ها

طبق اطلاعاتی که توسط عصر خودرو منتشر شده، خودروهای بنزینی با سه ردیف حقوق ورودی و عوارض وارد بازار خواهند شد. در ردیف اول برای خودروهای بنزینی با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی تعرفه 55 درصدی، در ردیف دوم برای خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰ سی‌سی تعرفه ۷۵ درصدی و برای خودروهای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز تعرفه 95 درصدی در نظر گرفته شده است.

در جدول منتشر شده نیز برای خودروهای هیبریدی (بنزینی-برقی) با حجم موتور بنزینی کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی تعرفه 5 درصد و برای خودروهای هیبریدی با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی نیز تعرفه 25 درصدی در نظر گرفته شده است. همچنین خودروهای هیبریدی با قابلیت شارژ مستقیم برقی (Plug-in)، دیزل-برقی و انواع دیگر آن نیز با تعرفه 5 تا 45 درصدی وارد ایران خواهند شد.

گفتنی است دولت علاوه بر حقوق ورودی و عوارض، به ازای هر خودروی وارداتی مواردی چون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 4 درصد مالیات علی‌الحساب ، ۱ درصد عوارض هلال احمر روی حقوق ورودی، 5 درصد روی ارزش فوب خودرو و 0.8 درصد روی ارزش CIF را نیز دریافت خواهد کرد. همچنین تمام خودروهای سواری معمولی، استیشن، سواری کار و با ظرفیت تا ۱۵ نفر مشمول قوانین واردات خواهند شد.

علاوه بر این، به قیمت خودرهای وارداتی هزینه‌های دیگری چون سه درصد ارزش گمرکی برای شماره‌گذاری به عنوان هزینه نقل و انتقال، 300 تا 700 هزار تومان هزینه عوارض شهرداری متغیر بسته به نوع خودرو و ۱۰ درصد ارزش گمرکی طبق سند ترخیصی برای شماره‌گذاری اضافه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز