مقایسه گوشی سامسونگ A 51 با A 71


مقایسه گوشی سامسونگ A 51 با A 71

اینجاست که مزیت گوشی سامسونگ a71 مشخص می‌شود. در ساخت این دستگاه از یک پردازنده 7 نانومتری استفاده شده است. این مسئله باعث می‌شود تا سرعت این گوشی بالا‌تر رود. پردازنده اسنپ دراگون 8 هسته‌ای در این دستگاه، به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را در سرعت بالا تری انجام دهید. پردازنده گرافیکی این دستگاه هم Adreno 618 می‌باشد. قدرت سخت افزاری گوشی...

آفتاب‌‌نیوز :

قبل از پرداخت به مباحث مربوط به مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱، ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که گوشی‌های میان رده پر اهمیت‌ترین مدل‌های گوشی به حساب می‌آیند. معمولا شرکت‌های تولید کننده گوشی موبایل، محصولاتشان را در سه دست بندی اصلی یعنی مدل‌های پایین رده، میان رده و بالا رده به فروش می‌رسانند. محصولات پایین رده معمولا سرعت عملکردی پایینی دارند و در عین حال، محصولات بالا رده کمی گران قیمت هستند (می توانید در سایت مبیت قیمت گوشی موبایل را مشاهده کنید).

در نتیجه، برای استفاده از گوشی سامسونگ اکثر کاربران به محصولات میان رده علاقه نشان می‌دهند. به همین علت هم این محصولات اهمیت زیادی دارند. مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱ که دو مدل از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید، به چند دلیل اهمیت زیادی دارد. امروز ما قصد داریم تا این دلایل را با هم بررسی کنیم.

مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱ از نظر کیفیت بدنه

در اولین قسمت مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱، ما استایل و جنس بدنه این محصولات را با هم بررسی می‌کنیم. متاسفانه شرکت سامسونگ از زمان‌های قدیم از پلاستیک برای ایجاد بدنه محصولات میان رده خود استفاده می‌کرده است. این موضوع در گوشی‌های جدید‌تر این کمپانی هم خیلی دیده می‌شود. چرا که گوشی‌های a۵۱ و a۷۱ هردو پشتی‌های پلاستیکی براق دارند. بر خلاف محصولات قدیمی سامسونگ که همگی پشتی شفاف داشتند، این محصولات براق بوده و حس با کیفیتی را به کاربران انتقال می‌دهند. همچنین، شرکت سامسونگ با استفاده از دستگاه‌های خاص الگو‌هایی را به صورت مورب و انتزاعی بر روی این محصولات ایجاد کرده است.

در قسمت پشتی این دو گوشی سامسونگ، لوگوی خود سامسونگ و دوربین‌های اصلی این دستگاه دیده می‌شود. همه این موارد استایل‌های رایج سامسونگ بوده و هیچ چیز عجیبی در میان آن‌ها دیده نمی‌شود. همه چیز کاملا نرمال و عادی است. قسمت پشتی این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که وقتی شما در نور به آن‌ها نگاه می‌کنید، ظاهر متفاوتی را مشاهده کرده و می‌توانید طراحی فوق العاده‌ای را ببینید. البته، شما باید به این مسئله هم توجه کنید که قاب a۷۱ سامسونگ کمی زیبا‌تر و براق‌تر از دیگر مدل‌ها می‌باشد.

فریم کناری این دو گوشی موبایل هم کمی براق‌تر از قاب پشتی آن طراحی شده است. همچون دیگر دستگاه‌های سامسونگ در سمت راست دستگاه شما می‌توانید دکمه‌های پاور و ولوم را مشاهده کنید. در قسمت بالا میکروفون دوم، در قسمت چپ درگاه سیم کارت و در قسمت پایین هم پورت شارژ، درگاه اسپیکر و جک ۳.۵ میلی متری به چشم می‌خورد.

مقایسه گوشی سامسونگ A 51 با A 71

مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱ از نظر نمای جلویی و ارگونومی

در طراحی نمای رو به روی این دستگاه‌ها هم سامسونگ از مباحث مشترک زیادی استفاده کرده است. هر دو گوشی پانچ‌های دوربین را در قسمت مرکزی صفحه نمایش قرار داده اند. همچنین میزان حاشیه این دو گوشی به شدت کم می‌باشد. در قسمت مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱ از نظر استایل گفتیم که سامسونگ این دو گوشی را تقریبا شبیه به هم طراحی کرده است. این مسئله برای استایل جلویی گوشی هم صادق است. در هر دو این گوشی‌ها اسپیکر به صورت کشیده در بالای صفحه نمایش دیده می‌شود. صفحه نمایش هر دو این گوشی‌ها نزدیک به ۸۷ درصد صفحه نمایش را در خود جای داده است. شما با خیال راحت می‌توانید از این دو دستگاه در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. فیلم دیدن و بازی کردن با این دو دستگاه یک فعالیت لذت بخش به حساب می‌آید.

مقایسه گوشی سامسونگ A 51 با A 71

حتی ارگونومی این دو گوشی موبایل هم یکسان است. وزن a۷۱ سامسونگ ۱۷۹ گرم بوده و وزن a۵۱ سامسونگ ۱۷۲ گرم است. ضخامت گوشی a۷۱ چیزی برابر ۷.۷ میلی متر بوده و ضخامت a۵۱ هم چیزی حدود ۷.۹ میلی متر است. شما می‌توانیم از نظر ارگونومی و خوش دست بودن هم این محصولات را یک محصول خوب بدانید. تا کنون از نظر کیفیت بدنه و نوع طراحی جلویی، هر دو این محصولات یکسان بوده اند. پس ما برای این قسمت نمی‌توانیم برنده‌ای را تعریف کنیم. بیایید تا دیگر قسمت‌ها را با هم بررسی کنیم.

مقایسه صفحه نمایش این دو دستگاه

مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱ از نظر کیفیت صفحه نمایش هم یک مبحث پر اهمیت به حساب می‌آید. چرا که صفحه نمایش مهم‌ترین قسمت یک دستگاه از نظر اکثر کاربران به حساب می‌آید. سامسونگ چند سال است که فقط از صفحه نمایش سوپر امولد استفاده می‌کند. این صفحه نمایش کیفیت فوق العاده‌ای داشته و شما مشابه آن را در هیچ گوشی نمی‌توانید پیدا کنید. شرکت‌های کمی هستند که از نظر کیفیت و میزان روشنایی بتوانند با این دستگاه‌ها مقابله کنند. بیایید تا کارمان را با دستگاه a۵۱ شروع کنیم.

صفحه نمایش a۵۱

گوشی موبایل گلکسی a۵۱ یک صفحه نمایش سوپر امولد با اندازه ۶.۵ اینچ دارد. کیفیت این صفحه نمایش فول اچ دی پلاس بوده و تراکم پیکسلی آ هم برابر با ۴۰۵ پیکسل است. متاسفانه بر خلاف دیگر گوشی‌های میان رده تولید شده توسط شرکت‌های مختلف، این دستگاه از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی نمی‌کند.

صفحه نمایش گوشی موبایل a۷۱

گوشی موبایل گلکسی a۷۱ یک صفحه نمیاش سوپر امولد با اندازه ۶.۷ اینچ دارد. این صفحه نمایش حدودا ۰.۲ اینچ از مدل قبلی بزرگتر است. این دستگاه هم رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته ولی، تراکم پیکسلی آن برابر با ۳۹۳ است. متاسفانه شرکت سامسونگ در این گوشی موبایل هم از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی استفاده نکرده است. این مسئله می‌تواند بر روی نظر خریداران تاثیر گذار باشد. چرا که این صفحه نمایش خیلی بهتر و قوی‌تر از مدل‌های ۶۰ هرتزی می‌باشد.

مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱ از نظر عملکرد سخت افزاری

در آخرین قسمت مقایسه گوشی سامسونگ a۵۱ با a۷۱، ما قصد داریم تا این دو دستگاه را از نظر سخت افزاری با هم بررسی کنیم. جالب است بدانید که این دستگاه‌ها قدرت عملکردی خوبی را در این زمینه داشته و می‌توانند نیاز‌های کاربران را رفع کنند. گوشی موبایل a۵۱ از یک تراشه ۱۰ نانومتری تولید شده توسط سامسونگ یعنی اگزینوس ۹۶۱۱ استفاده می‌کند. تعداد هسته‌های پردازشی مرکزی این تراشه ۸ عدد بوده و در ساخت آن از هسته‌های Coretx-A۷۳ استفاده شده است. میزان فرکانس این دستگاه هم چیزی در حدود ۲.۳ گیگاهرتز می‌باشد. در این گوشی موبایل پردازش‌های گرافیکی توسط تراشه گرافیکی Mali-G۷۲ صورت می‌گیرند.

اینجاست که مزیت گوشی سامسونگ a۷۱ مشخص می‌شود. در ساخت این دستگاه از یک پردازنده ۷ نانومتری استفاده شده است. این مسئله باعث می‌شود تا سرعت این گوشی بالا‌تر رود. پردازنده اسنپ دراگون ۸ هسته‌ای در این دستگاه، به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را در سرعت بالا تری انجام دهید. پردازنده گرافیکی این دستگاه هم Adreno ۶۱۸ می‌باشد. قدرت سخت افزاری گوشی سامسونگ a۷۱ خیلی بالا‌تر از دیگر گوشی‌ها بوده و این دستگاه می‌تواند فعالیت‌های سنگین را به راحتی به اتمام برساند. مطمئنا برنده این قسمت گوشی موبایل سامسونگ a۷۱ است.

فروشگاه لوازم دیجیتال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس