نتایج تست بنچمارک تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام منتشر شد


نتایج تست بنچمارک تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام منتشر شد

کمپانی کوالکام (https://itresan.com/tag/%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85) اخیرا از تراشه پرچم‌دار جدید خود با نام اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رسما رونمایی کرد. این تراشه احتمالا توسط تمامی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار برتر اندرویدی طی 6 ماهه دوم سال 2022 به‌کار گرفته خواهد شد. بر اساس اعلام کمپانی تولیدکننده، این تراشه از نظر میزان مصرف انرژی...

کمپانی کوالکام اخیرا از تراشه پرچم‌دار جدید خود با نام اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رسما رونمایی کرد. این تراشه احتمالا توسط تمامی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار برتر اندرویدی طی 6 ماهه دوم سال 2022 به‌کار گرفته خواهد شد. بر اساس اعلام کمپانی تولیدکننده، این تراشه از نظر میزان مصرف انرژی بهینه‌سازی شده و از توان پردازشی بالاتری نسبت به مدل استاندارد برخوردار است. با این‌حال نخستین جزئیات پیرامون عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 مدت کوتاهی پس از معرفی آن در فضای اینترنت منتشر شدند.

در فاصله تنها چند ساعت پس از معرفی رسمی پلتفرم مذکور، تصویر اسکرین‌شاتی در فضای اینترنت منتشر شد که نتایج تست یک اسمارت‌فون ناشناخته مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 در بنچمارک AnTuTu را نمایش می‌داد. این هندست در کنار بهره‌مندی از یک تراشه قدرتمند دارای پیکره‌بندی حافظه با ظرفیت قابل‌ توجه است. بر اساس اطلاعات فهرست بنچمارک، این گجت مجهز به 18 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و سیستم‌عامل اندروید 12 است.

بر اساس نتایج تست‌های موجود در بنچمارک AnTuTu، این اسمارت‌فون موفق به ثبت رکورد 1118161 امتیازی شده است. در عین‌حال امتیازات کسب شده توسط CPU و GPU تراشه به‌ترتیب برابر با 266524 و 468846 است. امتیازات MEM و UX مشابه با مدل استاندارد اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 است؛ در حالی‌که امتیازات CPU و GPU بین 20 هزار تا 30 هزار واحد افزایش یافته است.

عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها این تست روی گوشی گیمینگ آینده شرکت ایسوس با نام راگ‌فون 6 اجرا شده است. این هندست با توجه به جایگاه خود بایستی از بالاترین توان پردازشی ممکن برخوردار باشد. این در حالیست که یکی از دستگاه‌های ریلمی با شناسه Realme RMX3551 و مجهز به جدیدترین تراشه کوالکام، امتیاز پایین‌تری معادل 1059554 را کسب کرده است. با این‌حال دستگاه مهندسی پیش از معرفی رسمی در تست بنچمارک شرکت نموده است. بنابراین توسعه‌دهندگان برای بهینه‌سازی عملکرد دستگاه کماکان فرصت داشته و بی‌تردید محصول نهایی از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.

نتایج تست بنچمارک تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام منتشر شد

پس از معرفی رسمی تراشه جدید و رده بالای اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 توسط کوالکام، کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون از طریق انتشار تیزرهای مختلف با یکدیگر رقابت نموده و به عرضه مدل‌های پرچم‌دار خود مبتنی بر این نیمه‌هادی اشاره کردند. شیائومی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که از تصمیم خود مبنی بر عرضه پرچم‌داران مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 پرده برداشت.

شیائومی 12 اولترا بر پایه تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 تولید خواهد شد. بر اساس شایعات این اسمارت‌فون در حد فاصل ماه‌های ژوئن تا جولای عرضه خواهد شد. این چارچوب زمانی با معرفی تراشه پرچم‌دار جدید در روز جمعه گذشته کاملا مطابقت دارد. بعلاوه تراشه جدید و رده بالای کوالکام در اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 10 اولترا و موتورولا Frontier نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

نتایج تست بنچمارک تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام منتشر شد

طرفداران وان‌پلاس بی‌صبرانه منتظر معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت هستند؛ چرا که مدل فعلی وان‌پلاس 10 پرو به لحاظ استحکام ساختاری یک محصول شکست‌خورده به‌شمار رفته و از نظر استقلال و دوربین نیز ضعیف به‌نظر می‌رسد. از سوی دیگر موتورولا Frontier احتمالا نخستین اسمارت‌فون جهان با سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی به‌شمار خواهد رفت.

علاوه بر این کاربران منتظر رونمایی از اسمارت‌فون ریلمی GT 2 Master Explorer Edition هستند. به هرحال این هندست پیش‌تر در تست بنچمارک AnTuTu شرکت نموده و در واقع نخستین نتیجه تست تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 روی این مدل به‌دست آمده است. از سوی دیگر iQOO 10 Pro و گوشی گیمینگ ایسوس راگ‌فون 6 جزو نخستین مدل‌های قابل عرضه به بازار با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در