تظاهرات در اعتراض به سفر بایدن +فیلم


 تظاهرات در اعتراض به سفر بایدن +فیلم

شهروندان ژاپنی روز یکشنبه تظاهراتی را علیه سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه جنوب غرب آسیا برگزار کردند.

شهروندان ژاپنی روز یکشنبه تظاهراتی را علیه سفر « جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا به منطقه جنوب غرب آسیا برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند که هدف از سفر بایدن به منطقه، قرار دادن ژاپن در برابر چین است که در این صورت، ممکن است صلح در منطقه با چالش مواجه شود.

تلویزیون آساهی روز جمعه با اشاره به سفر بایدن به توکیو گزارش داد، انتظار می‌رود نخست وزیر ژاپن در نشست هفته آینده خود با رئیس جمهور آمریکا افزایش بودجه نظامی این کشور را اعلام کند.

سفر بایدن به ژاپن در حالی انجام میشود که صدها معترض به حضور نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا در ژاپن هفته گذشته با برگزاری تظاهراتی کاهش حضور نظامی این کشور در اوکیناوا را خواستار شدند.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در پاسخ گفت که نگرانی های اوکیناوا را جدی می‌گیرد و تلاش خواهد کرد تا بار این حضور نظامی را کاهش دهد و در عین حال بازدارندگی نظامی ایالات متحده در جزایر را حفظ کند.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تور پنج روزه خود به شرق آسیا را آغاز کرد و در اولین مقصد سفر خود در کره جنوبی از یک کارخانه تولید قطعات شرکت سامسونگ بازدید کرد.

«مون جائه این» رئیس جمهور سابق کره جنوبی در سفر خود به آمریکا در سال گذشته، سرمایه گذاری دو طرف در زمینه قطعات نیمه هادی الکترونیک و باتری برای خودروهای برقی را اعلام کرده بود. که هدف آن تولید محصولات کلیدی در این زمینه و کاهش وابستگی به چین است.


حجم ویدیو: 5.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا