در جنگ نرم فقط علم و دانش چراغ اندیشه جامعه است


در جنگ نرم فقط علم و دانش چراغ اندیشه جامعه است

گرگان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:در جنگ نرم همراه آسیب‌ها، مشکلات و هجمه های سنگین فرهنگی، فقط علم و دانش می تواند چراغ اندیشه را روشن و به جامعه مددرسانی کند.

به گزارش ایرنا، محمد رعیت روز یکشنبه در آیین تجلیل ۲ تن از مفاخر فرهنگی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افزود: به یقین در جنگ نرم همه بزرگان علم و ادب برای روشن شدن مسیر علم، ادب، دانایی و توسعه فرهنگی در میدان عمل پای کار هستند.

وی اظهار داشت: مفاخر همواره برای علم و دانایی و فرهنگ متعالی با عشق و علاقه گام برداشته و به قدم و قلم، جوانان و نوجوانان را در مسیر کسب تجربه سالیان سال خود به زیباترین شکل آموزش داده و گام محکم‌تری برای آیندگان برمی دارند.

رعیت بیان کرد: با افزایش توانایی ها به یقین جامعه ای شاداب، با طراوت و برنا خواهیم داشت کاری که دو تن از فرهیختگان، پژوهشگران و مفاخران ملی و استانی در زمان خود به سرانجام رساندند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: استان گلستان با پیشینه تاریخی غنی فقط به معرفی این دو پژوهشگر فرهیخته استاد کریم قائمی و عبدالصالح پاک بسنده نمی شود و گام به گام در کنار هم مشاهیر و مفاخر استان را معرفی و تجلیل می کنیم.

وی اظهار داشت: گسترش دانایی و تعمیق اندیشه ها برای روشن شدن جامعه و نجاتشان از جهل و نادانی به یقین با تلاش مفاخر فرهنگی صورت می گیرد.

نویسنده، محقق و رییس پژوهشگاه مازندران نیز در این آیین گفت: نوشتن کتاب درباره مفاخر در همه جای جهان مرسوم است و امیدواریم روزی زندگی نامه استادهایی چون کریم قائمی نوشته شود.

جهانگیر نصری اشرفی افزود: استاد کریم قائمی مثل کوه و به عنوان تکیه گاه برشی از چهره و جلوه فرهنگ های اساطیری و اجتماعی بوده که الگویی در کرامت، سخاوت و بردباری، سخاوت دانش و بخشش عمر برای ثبت و ضبط میراث های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: نویسندگان تاریخ اجتماعی فقیهان ما هستند که در گمنامی، خاموشی و شرایط سخت، دشواری هایی را تحمل می کنند؛ هزاران سال میراث شفاهی ما تبدیل به میراث مکتوب شد و آنچه نوشتند فقیهان ما نوشتند.

نصری اشرفی بیان کرد: استاد قائمی نمونه منحصر به فرد از مردانی است که امروز باید از ایشان مجسمه ها ساخته می شد. کتاب لوترای ایشان تمام شده و تا دو سه ماه دیگر به دوستداران زبان لوترای فرهنگ استرآبادی تقدیم می شود و به یقین چگونه ممکن است یک انسان به اندازه چند دانشگاه کار کند.

در پایان این مراسم از استاد کریم قائمی و عبدالصالح از مشاهیر و مفاخر ملی در استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو