صنایع دستی تیران به دلیل تجاری نشدن رشد پیدا نکرده است


صنایع دستی تیران به دلیل تجاری نشدن رشد پیدا نکرده است

اصفهان ایرنا-فرماندار تیران و کرون گفت: اقتصاد هنرمندان صنایع دستی این شهرستان به دلیل نبود بازار محلی دائمی و تجاری سازی برای عرضه بازارهای خارجی و ملی رشد پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی محمدی کیا» روز یکشنبه در نشست با هنرمندان صنایع دستی تیران و کرون در محل خانه تاریخی بهنیا افزود: اقتصاد فرهنگ و هنر نیازمند ایجاد بازار داخلی و برندسازی برای عرضه در دیگر نقاط کشور و بازارهای جهانی است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: گردشگران در سفر به این خطه شناخت چندانی از تولیدات و ظرفیت این منطقه نداشته و تردد ۱۱ درصدی مسافر در جاده ها برای این شهرستان منفعت اقتصادی در خرید صنایع دستی و تولیدات منطقه نداشته است.

وی ایجاد بازارچه محلی و دائمی برای فروش صنایع دستی به لحاظ فرصت های گردشگری و موقعیت جغرافیایی این شهرستان را مهم خواند و یادآورشد: مدیریت شهری را در این حوزه فعال می‌کنیم.

به گفته محمدی کیا، زمینه سازی برای حضور تورهای گردشگری در این خطه و پیش بینی بازدید از کارگاه های هنرمندان جز اولویت های حوزه اقتصادی و گردشگری و صنایع دستی باید قرار گیرد.

وی تسهیل شرایط در پرداخت وام، حمایت از سرمایه گذاری درحوزه هنر به ویژه صنایع دستی را تاکید کرد و گفت: تجاری سازی فعالیت های تولیدی شهرستان بازار هدف را به نفع خود می خرد.

در این نشست هنرمندان صنایع دستی تیران و کرون به دغدغه و چالش های خود پرداختند که کمبود تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری و تجهیز کارگاه از جمله مهمترین نیازها بود.

هنرمندان صنایع دستی از بی انگیزگی دستگاه های اداری در تهیه تولیدات صنایع دستی برای اهدا هدیه و یادبود گلایه کردند و این نبود همکاری را از دست دادن یکی ازفرصت های اقتصادی بیان کردند.

فعالان صنایع دستی سودبالای بانکی را برای کسب و کارهای هنری در مقایسه با دیگر بخش ها غیرقابل مقایسه و به دلیل دیربازده بودن این عرصه، خواستار نگرش جدید بر حمایت و ارائه تسهیلات شدند.

چرم دوزی، ترمه بافی، قلاب بافی، صنایع چوبی، سفره قلمکار، سفالگری، زنگوله سازی، ماشته بافی، سفره کاری قلمکار به روش خاص از جمله رشته هایی است که هنرمندان شهرستان تیران و کرون در تولید آنها نقش دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !