نرخ تورم در خوزستان چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است


نرخ تورم در خوزستان چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است

اهواز- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نرخ تورم در خوزستان را 39.3 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با میانگین کشوری چهار درصد بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد نیکو یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان در محل استانداری اظهارداشت: استان خوزستان از نظر شاخص تورمی، جایگاه ۱۴ کشور را دارد که در میانه جدول تورم استانی قرار گرفته است.

وی تورم در استان خوزستان را ۳۹.۳ درصد بیان‌کرد و گفت: این میزان نسبت به شاخص کشوری چهاردرصد بیشتر است و در برنامه‌ریزی‌های مربوط به رشد اقتصادی استان خوزستان، کاهش این میزان تورم باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان افزود: علاوه بر این نیز استان خوزستان از نظر ضریب جینی (نابرابری درآمد) وضعیت خوبی ندارد.

نیکو تصریح‌کرد: این در حالی است که ضریب جینی استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد اما باید توجه داشت که ضریب جینی در کشور بالا است و دیگر استانهای کشور ضریب پایین‌تری نسبت به خوزستان دارند.

به گفته وی، استان خوزستان در زمینه ضریب جینی روستایی وضعیت بهتری نسبت به وضعیت ضریب شهری برخوردار است.

هدفگذاری ۹ درصد رشد اقتصادی در خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به بخشی از قوانین بودجه‌ای کشور عنوان‌کرد: برای اولین بار، در قانون بودجه برای استان‌ها رشد اقتصادی، هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی تعیین شده برای کشور هشت درصد است گفت: به واسطه ظرفیت‌های اقتصادی استان خوزستان، میزان رشد اقتصادی پیش‌بینی شده برای استان در سال جاری ۹.۵ درصد است که ۱.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری محسوب می‌شود.

نیکو با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی کاربردی برای ارتقاء معیشت و ظرفیت سازی خانوارها در بعداقتصادی گفت: اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری، توسعه تجارت خارجی و همچنین تجارت الکترونیک باید به‌صورت ویژه در استان مورد توجه قرار گیرد، اضافه‌کرد: یکی از محوری ترین کسب و کارهایی که باید برای آن برنامه ریزی دقیق انجام شود، تجارت الکترونیکی و فناوری اطلاعات است.

وی بیان‌داشت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که خرید مردم خوزستان از فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به دیگر استان‌ها حجم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین می‌توان گفت که بستر توسعه این نوع کسب و کارها در استان فراهم است.

بر اساس این گزارش، بکارگیری از ظرفیت‌های نظام بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، ارتقاء بهره‌وری، اصلاح فرآینده‌ها و شدت شاخص انرژی در خوزستان از جمله مولفه‌های مهم در تحقق رشد اقتصادی این استان محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق