استاندار: برخورد با مُخلان بازار مازندران با جدیت اجرا شود


استاندار: برخورد با مُخلان بازار مازندران با جدیت اجرا شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه در بحث امنیت غذایی مردم با هیچ فردی تعارف نداریم، گفت که دستگاه قضا و بازرسان اصناف باجدیت با مُخلان بازار مازندران برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان مازندران در ساری گفت: با افرادی که با احتکار و گرانی کالا درصدد بی نظمی در بازار اقلام اساسی و غذایی مردم هستند باید با جدیت برخورد کرد و نباید امنیت غذایی اقشار مردم بازیچه سودجویان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی و قضایی به طور حتم سودجویان و مخلان بازار اقلام اساسی استان را به مردم معرفی کنند و باید بدون هیچ قید و شرطی برخورد قاطع با این افراد در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که برخی افراد و سودجویان با احتکار کالا باعث شوند که اقلام غذایی به آسانی در اختیار مردم قرار نگیرد و با هوشیاری اقشار مردم و بازرسان و دستگاه های قضایی اجازه بی نظمی در بازار را نمی دهیم.

استاندار مازندران خطاب به فرمانداران و مدیران ادارات شهرستانی استان گفت: شاید نقصی در واریز یارانه برخی افراد نیازمند جامعه وجود داشته و اجرای طرح اقتصادی جدید دولت برای آنان مشکلاتی را ایجاد کرده باشد اما برای دست گیری از این افراد تمام مسوولان باید پای کار باشند و مسوولان به معنای واقعی برای رفع مشکلات اقتصادی آنان بکوشند.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی پذیریم که شهروندی در استان به دلیل فقر، گرسنه سر بر بالین بگذارد و تمامی مسوولان امر وظیفه دارند که با کلان نگری برای گره گشایی از دغدغه های آحاد مردم بکوشند.

حسینی پور با تشکر از مدیران اقتصادی استان که در روزهای گذشته در اجرای طرح اصلاح نرخ ارز ترجیحی و عدالت محور کردن یارانه‌ها خوش درخشیدند، گفت: به دلیل مدیریت بازار و تامین اقلام اساسی، رئیس جمهور به صورت ویژه از مدیران استان تشکر داشتند.

وی با بیان اینکه، هیچگونه کمبودی در بحث تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، گفت: فرمانداران و مسوولان امر باجدیت و به صورت مستمر از بازار عرضه و تقاضای کالاهای اساسی و مصرفی استان بازدید کنند.

جایگاه آخر کشوری مازندران در رشد جمعیت

استاندار مازندران در ادامه با ابراز نگرانی از جایگاه آخر مازندران در بحث رشد جمعیت در مقایسه با دیگر استان های کشور، گفت: رشد جمعیت در استان اکنون ۱.۲ بوده که این رقم در کشور ۲.۶ اعلام شده که باید با برنامه ریزی اصولی برای رفع این چالش و افزایش فرزندآوری برنامه ریزی شود.

حسینی پور تصریح کرد: در استان هایی که شاخص های اقتصادی مطلوبی ندارند هم وضعیت رشد جمعیت آنان بهتر از مازندران است که باید با میدان داری تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه برای رشد جمعیتی استان طی یک دوره پنج ساله اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در ارتباط با رشد جمعیت در استان میدان دار باشند و فرهنگ سازی کنند، گفت که جمعیت مولفه بسیار مهم برای توسعه استان است و همه ما باید با جدیت برای عبور از این چالش کار کنیم و در تمامی فرمانداری ها کارگروه جمعیت تشکیل شود و گزارش ها به ستاد و استانداری به صورت مستمر منعکس شود.

لزوم اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل

استاندار مازندران گفت: مانباید ساحل را به حال خود رها کنیم و در مجموع کنترل و مدیریت فرهنگی در آن انجام شود و مسوولان امر و فرمانداران به سواحل توجه ویژه داشته باشند و برای ما پذیرفته شده نیست که مازندران با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دارای آسیب های اجتماعی و فرهنگی در سواحل باشد.

حسینی پور تصریح کرد: برخی ها تصورشان از آزادسازی سواحل آن است که این آزادی یعنی آزادی بی قید و شرط های فرهنگی و اجتماعی در سواحل خواهد بود در حالی که اینطور نیست و نباید اجازه داد که افرادی قصد ناهنجاری فرهنگی در سواحل داشته باشند.

استاندار مازندران در ادامه گفت: دستگاه های دولتی همواره به عنوان نماد حفظ ارزش های اسلامی باید مورد توجه باشند اما در برخی موارد می بینیم که برخی از کارکنان دولت اقداماتی انجام می دهند که در شان ادارات دولتی نیست.

حسینی پور تصریح کرد: باید در بحث عفاف و حجاب کارمندان در دستگاه های دولتی بیش از پیش دقت نظر وجود داشته باشد و کارمندان در دستگاه دولتی باید تمام محورهای ارزشی و اسلامی را رعایت کنند و با جدیت به تکریم ارباب رجوع بپردازند.

وی با بیان اینکه، روابط عمومی ها مظهر جهاد تبیین هستند، گفت: باید دستاوردهای دستگاه های اجرایی به معنای واقعی از سوی روابط عمومی ها تبیین شود و باید بهترین ها در حوزه روابط عمومی ادارات مشغول به کار شوند.

حسینی پور اضافه کرد: امروزه انتقال پیام با شرایطی که در جامعه وجود دارد کار بسیار سختی است و باید روابط عمومی ها پل ارتباطی مردم و مسوولان باشند.

وی گفت : آیین گرامیداشت سوم خرداد امسال در استان با تشییع پیکر چند شهید گمنام متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد و در این روز ما مقاوم هستیم و ما می توانیم را فریاد خواهیم زد.

وی خاطر نشان کرد: خروجی شعار ما می توانیم در سال جاری، جراحی اقتصادی و اجرای سیاست های جدید اقتصادی دولت در کشور است و به طور حتم با یاد و نام شهدا برای گره‌گشایی از مشکلات آحاد مردم اقدام خواهیم کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: همه باید نسبت به رعایت قانون توجه داشته باشیم و مدیران جدید دستگاه های اجرایی در استان در سایه تعامل، همکاری و همفکری برای رفع دغدغه های آحاد مردم اقدام کنند.

حسینی‌پور تصریح کرد: از قهرمانان ورزشی مازندرانی کشور که در رویدادهای مختلف جهانی و بین المللی می درخشند و دل مردم را شاد می کنند، نهایت قدردانی دارم و مازندران به این جوانان خود می بالد و این عزیزان همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس نام مازندران را برجسته کردند.

وی اضافه کرد: همه مسوولان و فرمانداران به امر ورزش در تمامی روستاها، شهرها و بخش ها توجه داشته باشند و ورزش همگانی را رونق دهند و اگر بتوانیم مردم را در مسیر ورزش قرار دهیم، آسیب های اجتماعی در استان کاهش خواهد یافت.

استاندار مازندران گفت: در تمامی رشته های ورزشی مازندران ظرفیت های قابل توجهی دارد و باید سهم استان در مدال آوری ورزشکاران کشور در رویداد های مهم جهانی و المپیک بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، در این نشست معرفی محصول یک شرکت دانش بنیان با هدف جلب حمایت و بررسی موانع توسعه ای منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، ارائه گزارش اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به مازندران در حوزه ورزش و تقدیر از افتخار آفرینان عرصه ورزش استان در مجامع ملی و بین المللی و تشریح سیاست های اقتصادی دولت در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در این نشست مدیران سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان گزارشی از اقلام غذایی و نحوه اجرای اصلاح ارز ترجیحی و عدالت محور کردن یارانه‌ها ارائه داند و مجید فانی، رئیس سازمان صمت استان گفت که در زمان حاضر هیچگونه مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و در پنج روز گذشته با یک هزار و ۲۵۰ نفر از فروشندگان اقلام غذایی که دست به احتکار و افزایش غیرقانونی کالا در استان زدند، برخورد شد.

همچنین به گفته حسن عنایتی، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، روزانه یک هزار تن روغن، ۵۰۰ تن گوشت مرغ و همچنین مقادیر قابل توجهی شکر، گوشت قرمز، برنج، چای در بازار استان توزیع می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج