نرخ تورم اردیبهشت 38.3 درصد اعلام شد


نرخ تورم اردیبهشت  38.3 درصد اعلام شد

رکنا : در اردیبهشت ماه امسال نرخ تورم سالانه با کاهش 0.5 درصدی به 38.3 درصد رسیده ولی تورم نقطه‌ای رشد 3.8 درصدی داشته است.

به گزارش رکنا : مرکز آمار ایران جزئیات نرخ تورم در اردیبهشت ۱۴۰۱ را اعلام کرد.بر اساس این گزارش نرخ تورم سالانه با کاهش ۰.۵ درصدی به ۳۸.۷ درصد رسیده است. نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۳۸.۳ درصد و ٤٠.٨ درصد بوده که برای خانوارهای شهری ۰.۴ درصد کاهش و برای خانوارهای روستایی ٠.٨ درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ تورم نقطه‌ای در اردیبهشت ماه ١٤٠١ به ۳۹.۳ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٩.٣ درصد بیشتر از اردیبهشت ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای اردیبهشت ماه ١٤٠١ در مقایسه با ماه قبل ٣,٧ درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها و دخانیات» با افزایش ٦ واحد درصدی به ٤٩.٤ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٢.٧ واحد درصدی به ٣٤ درصد رسیده است.

افزایش تورم ماهانه

نرخ تورم ماهانه اردیبهشت ١٤٠١ نیز به ٣,٥ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٣.٣ درصد و ٣.٧ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٣,٧ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٢.٨ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید